کد خبر: ۹۰۲۲۶۲۰
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
هم‌رزم شهید فیض گفت: ساده زیستی، ولایتمداری و مردمی بودن؛ بارزترین ویژگی سردار شهید حاج سید حسین فیض اردکانی بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حاج جواد کمالی اردکانی در گفتگو با خبرگزاری بسیج ضمن تسلیت عروج ملکوتی سردار جانباز، شهید حاج سید حسین فیض اردکانی به بیان گوشه‌هایی از ویژگی‌های اخلاقی ورزمی این فرمانده و رزمنده دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: بنده این افتخار را داشتم که مدتی به‌عنوان همراه و هم‌سنگر این شهید بزرگوار در جبهه‌ها حضور داشتم.
وی اظهار داشت: ایشان در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان مشاور و نیروی انقلابی در کنار حضرت آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی (ره) حضور داشتو در پیشبرد انقلاب اسلامی در شهرستان اردکان نقش مؤثری ایفا کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران همراه با شهید منتظر قائم سپاه یزد را تشکیل داد و بعد از مدتی به‌عنوان اولین فرمانده سپاه اردکان و میبد معرفی شد و پس از شروع غائله کردستان جزو اولین نیرو‌هایی بود که به کردستان اعزام شد که توانست با کمک یاران خود، کردستان را از لوث وجود نیرو‌های کومله و ضدانقلابپاک‌سازی کرد و امنیت را به این منطقه بازگرداند.
این یادگار دوران دفاع مقدس گفت: سردار فیض در چندین شهر استان کردستان به‌عنوان فرمانده سپاه فعالیت داشت که بعداًبه‌عنوانقائم‌مقام سپاه کردستان معرفی شد و در کنار شهیدان کاظمی و بروجردی خدمات بسیار خوبی را در منطقه کردستان انجام داد و به رفع مشکلات مردم در این منطقه کمک می‌کرد.
وی افزود: تیپ الغدیر یزد با تلاش‌های سردار شهید ذبیح‌الله عاصی زاده و با پیگیری‌های سردار فیض تشکیل شد و در عملیات‌های مختلف در کنار رزمندگان تیپ الغدیر یزد حضور داشت. دریکی از عملیات‌ها دچار مجروحیت شدیدی شد که مدت زیادی بستری بود، ولی پس از بهبودی به کردستان برگشت و با سازمان‌دهی چند گردان از نیرو‌های پیش‌مرگ کرد آن‌ها را به تیپ الغدیر اعزام کرد. مردم کرد به سردار فیض عشق می‌ورزیدندبه‌گونه‌ای که در بین مردم کردستان از زادگاه خودش اردکان معروف‌تر و شناخته‌تر شده است.
کمالی گفت: این شهید بزرگوار اصلاًریاست‌طلب نبود و همه‌جا در نقش قائم‌مقامی کار می‌کرد. پس از جنگ نیز به‌عنوان جانشین و مسئول ستاد در سپاه الغدیر فعالیت داشت. در نیروی مقاومت بسیج در تهران نیز به‌عنوان معاونت امور اهل سنت در کنار فرماندهی نیروی مقاومت بسیج مشغول به خدمت شد.
وی اظهار داشت: در بنیاد شهید نیز به‌عنوان مشاور ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران فعالیت داشت و با جدیت مشکلات خانواده‌های ایثارگر را پیگیری می‌کرد و درزمینه‌های مختلف به جانبازان و خانواده‌های شهدا رسیدگی می‌کرد. از دیگر ویژگی‌های سردار فیض این بود که با همه مردم می‌جوشید و مشکل‌گشای همه طیف‌ها بود. هر موقع در اردکان بود مردم برای دیدار با ایشان صف می‌کشیدند و به خاطر اینکه پیگیر رفع مشکلات مردم بود به او لقب کمیته امداد سیار داده بودند.
هم‌رزم شهید فیض گفت: ایشان در زندگی شخصی خود بسیار ساده‌زیست بود. در ایام نیمه ماه مبارک رمضان با تهیه غذا به درب منازل مستمندان مراجعه می‌کرد و بدون اینکه شناخته شود به آن‌ها کمک می‌کرد و این سنت را ایشان در اردکان پایه‌گذاری کرد. در امور شهر و حل مشکلات شهر نیز از هیچ کوششی دریغ نمی‌کرد. با توجه به سابقه و درجه‌ای که داشت اصلاً به فکر مادیات وزندگی راحت دنیوی نبود درصورتی‌کهمی‌توانست یکی از ثروتمندترین افراد باشد. دیگران به خاطر پیگیری‌های سردار فیض به امکانات و رفاه رسیدند، ولی برای خودش هیچ‌وقتخواسته‌ای نداشت.
وی در پایان تصریح کرد: بسیاری از افراد می‌خواستند شهید فیض را به نام خود و جناح سیاسی خاص خود مصادره کنند که موفق نشدند. ایشان در خط ولایت بود و برای تحقق منویات رهبری تمام تلاش خود را به کار می‌گرفت
ارسال نظرات