فرمانده ناحیه مقاومت بسیج محلات گفت: امام حسن مجتبی(ع) با درایت و کیاست بهانه را از دست معاویه گرفت و با صلح تحمیلی، اسلام ناب محمدی، اهل بیت(ع) و شیعه را نجات داد.
کد خبر: ۹۰۲۲۶۹۴
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار نجفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج محلات ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: در ماه مبارک رمضان تامل در سیره زندگی و الگوگیری از زندگی بزرگان دینی که ماه رمضان برای ایشان اتفاقات مهمی رخ داده است، همچون میلاد حضرت مجتبی(ع) و شهادت امام علی(ع)، راهگشاست.

وی افزود: ماه مبارک رمضان، خود سراسر امتیاز است و برکات و رحمت فراوانی را به همراه دارد که از جمله این برکات می‌توان به میلاد باسعاد امام حسن(ع) در پانزدهمین روز از این ماه اشاره کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج محلات به صلح تحمیل شده بر امام حسن(ع) هم اشاره کرد و گفت: امام حسن(ع) با درایت و سیاست به گونه‌ای صلح را به نتیجه رساند که اسلام، اهل بیت(ع) و شیعه را حفظ کرد.

سرهنگ پاسدار نجفی تصریح کرد: در آن عصر حضرت بنی‌امیه و معاویه می‌خواستند اهل بیت(ع) را از بین ببرند و اسلام و شیعیان امام علی(ع) را دفن کنند، اما امام حسن مجتبی(ع) با درایت و کیاست بهانه را از دست معاویه گرفت و با صلح تحمیلی، اسلام ناب محمدی(ص)، اهل بیت(ع) و شیعه را نجات داد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج محلات به ویژگی (کریم) بودن امام دوم شیعیان اشاره کرد و گفت: آن حضرت با اطعام و انفاق‌هایی که داشتند به ویژه در مدینه به عنوان کریم اهل بیت(ع) معرفی شدند و هر مسافر و در راه مانده و نیازمند به سمت خانه ایشان می رفت و از لطف حضرت بهره‌مند می‌شد.

وی بااشاره به ادعیه‌های این ماه گفت: در فرازهایی از این دعاها آمده که در ماه مبارک رمضان چگونه رفتار کنیم تا همه محرومان، نیازمندان و گرسنگان سیر شوند و از طریق فرهنگ اسلام آموزش احسان، انفاق، کریم بودن و کرامت را در جامعه تبلیغ کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات