خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه با کاهش آمار طلاق در جامعه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها رفع می‌شود گفت: یکی از عوامل افزایش آمار طلاق، چشم و همچشمی و توقعات نادرست است.
کد خبر: ۹۰۲۲۷۰۸
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۶

چشم و همچشمی عامل افزایش آمار طلاق است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به راه کاهش آمار طلاق اظهار کرد: زمانی این آمار کاهش پیدا می‌کند که جوانان آگاهی لازم را نسبت به عوامل موردنیاز برای شکل گیری یک ازدواج موفق را داشته باشند، باید در کتاب‌های دانشگاهی، مطالب مرتبط با ازدواج برای جوانان تشریح شود.

وی با بیان اینکه با کاهش آمار طلاق در جامعه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها رفع می‌شود ادامه داد: از عوامل ایجاد اختلاف میان زن و شوهر، نداشتن شناخت پیش از ازدواج، تفاوت فرهنگی، بدرفتاری بعد از ازدواج و ضعیف شدن فرهنگ ایثار و گذشت است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: تجمل گرایی حتی در شرایط اقتصادی مطلوب هم ایجاد اختلاف میان خانواده‌ها را به دنبال دارد، نباید زن و شوهر در شرایط اقتصادی فعلی، توقعات نادرستی از یکدیگر داشته باشند، یکی از عوامل افزایش آمار طلاق، چشم و هم چشمی و توقعات نادرست است.

رفیعی با اشاره به دیدگاه اسلام در خصوص زندگی مشترک اظهار کرد: این دین مبین بر وجود محبت زن و شوهر نسبت به یکدیگر و وجود ارتباط عاطفی بین آن‌ها تاکید دارد، یکی از عوامل افزایش آمار طلاق، نبود ارتباط‌های عاطفی بین زن و شوهر است.

وی ادامه داد: طلاق یک امر حلال است که گاهی راهکاری برای رفع مشکلات است، اما خداوند مومنان را در آیات قرآن کریم از طلاق نهی کرده است. رعایت انصاف و عدل هم باید برای دوری از طلاق مورد توجه قرار بگیرد، باید دادگاه‌ها از افزایش آمار طلاق در کشور جلوگیری کنند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از دلایل نگه داشتن عده، تحکیم بنیان خانواده است، فلسفه این کار پس از طلاق فقط حفظ نسل نیست، بلکه بحث عاطفی هم هست، چون که امکان بازگشت زن یا شوهر بعد از طلاق وجود دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها