مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از خالی بودن ۵۳ درصد از حجم سدهای این استان با وجود بارندگی‌های اخیر خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۲۷۱۹
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رضا میرزایی  امروز در جلسه پیشگیری از وقوع جرم لرستان بیان کرد: بر اساس آمارها میزان بارش‌ها در لرستان تاکنون ۵۱۸ میلی‌متر بوده که نسبت به سال قبل ۱۲ درصد و بلندمدت ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بیشترین میزان بارندگی سال آبی کنونی با ۶۷۱ میلی‌متر مربوط به نورآباد و کمترین بارش نیز با ۲۷۲ میلی‌متر مربوط به الیگودرز بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در ادامه با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از بارندگی‌ها طیسال جاری مربوط به 2 ماهه اخیر بوده است، افزود: حجم آب پشت مخازن استان در حدود ۹۶ میلیون و ۶۵۴ هزار مترمکعب بوده که متأسفانه در مجموع ۵۳ درصد از حجم سدهای لرستان خالی است و با توجه به اینکه در پایان فصل بارش‌ها قرار داریم مطمئناً در تابستان با تنش‌هایی روبرو خواهیم شد.

میرزایی در ادامه بیان کرد: متأسفانه طی ۱۰ سال گذشته به ازای هر سال حدود ۴۰ میلیون مترمکعب کاهش حجم سفره‌های زیرزمینی را داشته‌ایم و در مجموع در این مدت ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب سفره‌های زیرزمینی کاهش‌یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به بارندگی‌های اخیر ۹۰ درصد از رودخانه‌ها و چشمه‌های استان افزایش آبدهی دارند، افزود: با این وجود با توجه به اتمام بارندگی‌ها آبدهی رودخانه‌ها نیز کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات