دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر لرستان:

بیش از ۹۰ درصد دغدغه‌های مردم در حوزه مواد مخدر است

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر لرستان گفت: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده بیش از ۹۰ درصد دغدغه‌های مردم در حوزه مواد مخدر است.
کد خبر: ۹۰۲۲۷۲۰
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مجتبی بیرانوند  امروز در جلسه پیشگیری از وقوع جرم لرستان بیان کرد: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده بیش از ۹۰ درصد دغدغه‌های مردم در حوزه مواد مخدر است.

وی ادامه داد: با وجود اقدامات صورت گرفته شاهد دسترسی آسان به مواد مخدر، تغییر جنسیت و کاهش سن اعتیاد هستیم اما در برخی از ادارات این موضوع را جدی نمی‌گیرند.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر لرستان عنوان کرد:در زمینه حوزه پیشگیری بنا بود که اردیبهشت‌ماه دستگاه‌های استان گزارش عملکرد بدهند و این در حالی است که از ۳۰ دستگاه ۱۷ دستگاه گزارش داده‌اند.

بیرانوند در ادامه با اشاره به لزوم اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر افزود: باید علاوه بر دولت مردم نیز به کار گرفته شوند که لازمه تحقق این هدف به پای‌کار آمدن دستگاه‌های دولتی است.

وی خاطرنشان کرد: طرح ملی مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر ابلاغ کردیم که بر اساس آن باید تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵ درصد از آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم که بدون استثنا شرح وظایف هر دستگاهی ابلاغ‌شده و انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها پای‌کار باشند.

این مسوول بیان کرد: در سال ۹۶ به‌جای ۵ درصدی که مقرر بوده به دست آوریم۲ درصد کاهش آسیب‌ها را داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود دستگاه قضا در سایر شهرستان‌ها نیز پیگیری لازم را در دستور کار خود قرار دهند و در این راستا امیدواریم یک شعبه مختص پرونده‌های مواد مخدر باشد.

دبیر شورای پیشگیری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار پیشگیری در اختیار برخی دستگاه‌ها قرار گرفته است، افزود: اکنون در سطح کشور برنامه‌های پیشگیری از مقطع دوم متوسطه آغاز می‌شود اما متأسفانه در ۸ استان کشور به دلیل مشکلات و آسیب‌های موجود سن مصرف مواد مخدر به مقطع اول متوسطه رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از ادارات دوره‌های پیشگیری از مواد مخدر و اعتیاد را برگزار نکرده‌اند، افزود: همچنین در حوزه پس از درمان معتادان با چالش‌هایی مواجه هستیم به‌نحوی‌که پس از بهبود این افراد به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب بخش قابل‌توجهی از آن‌ها بلاتکلیف می‌مانند که باید این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات