خبرهای داغ:
مدیرکل فاوا استان قم:

چاره‌ای جز استفاده از بخش خصوصی برای هوشمندسازی شهر نیست

مدیرکل فاوا استان قم گفت: بسیاری از شهر‌های پیشرفته در عرصه هوشمندسازی با تکیه بر بخش خصوصی طرح‌های خود را پیش برده‌اند و ما هم چاره‌ای نداریم جز اینکه از بخش خصوصی استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۰۲۲۷۳۴
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱
چاره‌ای جز استفاده از بخش خصوصی برای هوشمندسازی شهر نیست
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سیدحسن هانی ظهر امروز در سلسله نشست‌های تخصصی عش آل محمد (ص) که با موضوع شهر هوشمند؛ ضرورت یا انتخاب در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه بیش از حد بدنه دولت در کشور بزرگ شده است اظهار کرد: به همین دلیل بسیاری از مشکلات کشور بر گردن دولت می‌افتد؛ باید بیش از پیش به دنبال چابکی بدنه دولتی باشیم و این در حالی است که بخش خصوصی به مراتب چابک‌تر کار می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت‌های ما عمدتاً سعی بر این دارند که کیفیت کار را به حداکثر برسانند و شهر و کشور را هوشمندانه اداره کنند بیان کرد: در سه دهه قبل مشکلات ساده‌ای داشتیم که با اقدامات ساده‌ای برطرف شده و رضایتمندی مردم کسب می‌شد، اما امروز نمی‌توانیم با عملکرد‌های ساده اتفاقات میمونی را برای شهروندان ایجاد کنیم.

مدیرکل فاوا استان قم با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی کشور وابسته به حوزه بهره‌وری شده است تصریح کرد: شهر هوشمندی شهری است که هوشمندانه با منابع رفتار می‌کند نه شهری که الزاماً فناورانه رفتار می‌کند؛ شرکت‌های دانش‌بنیان و با بستر فناوری در کشور خوب شکل گرفته‌اند و در حال توسعه هستند.

وی اضافه کرد: بسیاری از شهر‌های پیشرفته در عرصه هوشمندسازی با تکیه بر بخش خصوصی طرح‌های خود را پیش برده‌اند و ما هم چاره‌ای نداریم جز اینکه از بخش خصوصی استفاده کنیم.

هانی با تاکید بر اینکه شهر‌های جدید باید هوشمندانه طراحی، احداث و مدیریت شود افزود: عمده مشکلاتی که امروز داریم در بدنه سنتی شهر است؛ به نظر نمی‌رسد در قم ظرفیت شروع مباحث مرتبط با شهر هوشمند را نداشته باشیم چراکه زیرساخت‌های عظیم و نیروی انسانی مطلوبی در این شهر وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه قم همواره بین استان‌های برتر در حوزه شاخص‌های فناوری است افزود: در قم ظرفیت وجود دارد و اگر این ظرفیت‌ها با تأخیر مواجه شود فرصت‌ها از دست خواهد رفت.

هانی با تاکید بر اینکه در مباحث حقوقی و اخلاقی فناوری کار زیادی صورت نگرفته است تصریح کرد: آخرین قانون مرتبط با این حوزه مربوط به حدود سال ۸۱ است و با رشد چشمگیر در این بخش مبانی حقوقی جدیدی آماده نشده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار