از «تصاویر دیدار دانشجومعلمان با رهبر معظم انقلاب» تا غرفه‌داری و هنرورزی معلمان آینده

مدیریت غرفه دانشگاه فرهنگیان در نمایشگاه قرآن بر عهده دانشجومعلمان پردیس‌ها و مراکز استان تهران است و هر شب دانشجومعلمان یک پردیس یا مرکز به اداره این غرفه می پردازند.
کد خبر: ۹۰۲۲۷۶۸
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان، بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن؛ چلچراغ هدایت»، از یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه افتتاح شد.

در این نمایشگاه ۲۹ بخش و کمیته تخصصی در ‌زمینه‌های مختلف علمی، محتوایی، هنری، کودکان، زنان و بین‌الملل، تا ۱۴ خرداد (۱۹ ماه مبارک رمضان) از ساعت ۱۷ الی۲۴ در مصلای امام خمینی(ره)، میزبان عموم مردم هستند.

در بیست و ششمین نمایشگاه قرآن که با همکاری نهادهای مختلف، حضور ۲۰ مؤسسه بین‌المللی قرآنی، ۳۲ مؤسسه مردمی، ۱۶ مرکز دانشگاهی و ۱۵حوزه علمیه و مرکز حوزوی برپا می‌شود، نمایندگانی از ۷ کشور جهان و ده‌ها شخصیت برجسته قرآنی از کشورهایی نظیر عراق، مالزی و آذربایجان حضور دارند.

 در بخش دانشگاهی این نمایشگاه قرآنی، غرفه دانشگاه فرهنگیان بیشتر به چشم می‌آید. دانشگاهی که در چند هفته گذشته میزبان رهبر معظم انقلاب بود که تصاویر دیدار دانشجو معلمان با ولی امر مسلمین در غرفه به نمایش گذاشته شده است.

در غرفه دانشگاه فرهنگیان، عکس و تابلوهای هنری تولید اساتید و دانشجو معلمان این دانشگاه به چشم می خورد. همچنین دانشجو معلمان در حال کارهای هنری، همچون خطاطی، قلم زنی، نقاشی و چرم دوزی هستند.

سید کامران میرمعینی مدیر کل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در گفت و‌گو با فارس در خصوص غرفه دانشگاه فرهنگیان در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان از بدو تأسیسش حضور فعالی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم داشته است و از زمینه و ظرفیت‌های این نمایشگاه نورانی به طور شایسته ای بهره برده که کسب رتبه‌ها و غرفه برتر در سال های گذشته، همچنین ارزیابی مدیران، مؤید حضور هدفمند و تأثیر گذار این دانشگاه در نمایشگاه است.

وی با بیان برخی اقدامات اداره کل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در حوزه قرآنی، تصریح کرد: بخش اعظمی از فعالیت‌های فرهنگی در زمینه قرآن و عترت است و اکنون در تلاش هستیم با همکاری ائمه جماعت سراهای دانشجویی در سراسر کشور، فعالیت های قرآنی را در حوزه های تفسیر، ترجمه و مباحث متناسب با مأموریت‌های دانشگاه فرهنگیان و تعلیم و تربیت گسترش دهیم.

در گوشه ای از غرفه دانشگاه فرهنگیان، فردی در حال نقاشی است؛ وی که خودش را امین اصفهانی زاده و عضو هیات علمی و مدرس هنر دانشگاه فرهنگیان معرفی می‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: در دانشگاه فرهنگیان رشته های هنری مانند ارتباط تصویری و هنرهای تجسمی تدریس می شود که ما هر سال ماه مبارک رمضان، به دعوت مسئولان فرهنگی دانشگاه، به نمایشگاه دعوت شده و در کنار برخی اساتید دیگر اقدام به فعالیت و نیز آموزش برخی رشته های هنری، همچون نقاشی، خطاطی، قلم زنی و ... می پردازیم.

چند دختر جوان در غرفه دانشگاه فرهنگیان در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، مشفول کارهای هنری هستند. معصومه حقیقی دانشجو معلم رشته ادبیات و زهرا قربانی دانشجوی رشته زبان انگلیسی مرکز شهید باهنر تهران که مشغول چرم دوزی و خطاطی هستند، معتقدند که اقدامات هنری و فرهنگی در نحوه تدریس و یادگیری دانش آموزان بسیار موثر هستند و بر ضرورت آموزش هنر به دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان تأکید داشتند.

رضا چاوشی ریس اداره فرهنگی مدیریت پردیس های استان تهران در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: مدیریت غرفه دانشگاه فرهنگیان در نمایشگاه قرآن بر عهده دانشجومعلمان پردیس‌ها و مراکز استان تهران است و هر شب دانشجومعلمان یک پردیس یا مرکز به اداره این غرفه می پردازند.

وی ادامه داد: در غرفه دانشگاه فرهنگیان، کارگاه‌های هنری با حضور اساتید و دانشجومعلمان استان تهران برگزار می شود، همچنین نمایش عکس و تابلوهای تولید اساتید و دانشجو معلمان و تمثال شهدای شریف تربیت معلم به نمایش گذاشته شده است.

چاوشی افزود: برگزاری نشست‌های قرآنی با موضوع سبک زندگی اسلامی از دیدگاه قرآن و عترت، از دیگر برنامه های غرفه دانشگاه فرهنگیان در نمایشگاه قرآن است.

وی همچنین رونمایی از نرم افزار قرآنی کوثر که اختراع دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان است و آموزش قرآن به کودکان و اهدای جوایز به آنان را از دیگر برنامه های غرفه دانشگاه فرهنگیان بر شمرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم ماسوری، رئیس اداره گسترش فرهنگ دینی و اخلاقی دانشگاه فرهنگیان نیز در خصوص برنامه های فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: عمده فعالیت ‌ای فرهنگی محدود به برگزاری جشنواره فرهنگی و قرآن و عترت بود که با توجه به مأموریت‌ها و تفاوت دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه‌ها و نیز ضرورت مهارت داشتن دانشجومعلمان به روان‌خوانی و روخوانی قرآن کریم، اقداماتی در این خصوص انجام شد.

وی ادامه داد: در طرح اندیشه قرآنی، دانشجو معلمان در سراهای دانشجویی با یاری ائمه جماعات برداشت ها و تفاسیر خودشان درباره آیات و روایات قرآنی را نگارش می کنند که این نوشته ها پس از مدتی جمع آوری و به یک کتاب تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام ماسوری ادامه داد: همچنین دوره تربیت مربی روخوانی و روانخوانی با همکاری سازمان امور اوقاف و خیریه در قم برگزار خواهد شد و حمایت و تقویت کانون‌های قرآن و عترت در سراسر کشور و بازدید از این کانون ها و ارتقا به دارالقرآن در هر استان از برنامه‌های مهم این اداره کل است.

 

رئیس اداره گسترش فرهنگ دینی و اخلاقی با بیان ضرورت راه اندازی مرکز قرآن و عترت، اظهار داشت: فعالیت های قرآنی باید علاوه بر رمینه های فرهنگی، شامل سیاست های آموزشی، دانشگاهی و پژوهشی نیز شود که این موضوع در راهبرد ۱۹ اسلامی شدن دانشگاه‌ها آمده است.

وی با اشاره به نمایش پایان نامه‌های قرآنی در غرفه دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: نسبت به جمع آوری آثار قرآنی پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان فراخوان داده شده است که باید این آثار تالیفی و تجسمی در وسعت دانشگاه فرهنگیان بیشتر شود.

حجت الاسلام و المسلمین ماسوری با اشاره به حضور ارزشمند رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان در اردیبهشت ماه، تصریح کرد: عطر حضور رهبر انقلاب در دانشگاه فرهنگیان جاری و ساری است و با توجه به نقش و تأثیرگذاری این دانشگاه، باید حمایت های مسئولان کشور از دانشگاه فرهنگیان بیشتر شود.
انتهای پیام/

فارس/

ارسال نظرات
آخرین اخبار