همسر مایه آرامش و مونس شوهر در زندگی است

امام چهارم ما شیعیان در زمینه حق زن نسبت به شوهر دو تعبیر دارد که میفرماید ،شوهر بداند که خداوند این موجود، یعنی زن را با دو شاخصه در زندگی اش قرار داد، 1- مایه آرامش در محیط خانه باشد . 2- مانوس ومونس شوهر باشد .یعنی اینکه انس والفت زوجین در زندگی شان نمایان شود .
کد خبر: ۹۰۲۲۸۱۴
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،  درس اخلاق ویژه ماه مبارک رمضان در سپاه ناحیه بابلسر  با حضور استاد حضرت حجت السلام والمسلمین آقا میری برگزار گردید .

  سخنران جلسه در موضوع حق شناسی از بیانات گهربار امام سجاد (ع) نقل کرد:  امام چهارم ما شیعیان در زمینه حق زن نسبت به شوهر  دو تعبیر دارد که میفرماید ،شوهر بداند که خداوند این موجود، یعنی زن را با دو شاخصه در زندگی اش قرار داد، 1- مایه آرامش در محیط خانه باشد . 2- مانوس ومونس شوهر باشد .یعنی اینکه انس والفت زوجین در زندگی شان نمایان شود .

آقامیری گفت: مرد باید به همسرش تکریم وعزت واحترام ببخشدونسبت به او مدارا کند ، در رایطه با این موضوع می توان به اخلاق ورفتار حضرت امام خمینی (ره ) اشاره نمود که خیلی زیاد نسبت به همسرش محبت واحترام میکرد .

وی همچنین با اشاره به شخصیت اخلاقی حضرت آیت الله سید محمد رضا گلپایگانی  (ره ) که از عظمت خاصی برخوردار بود اشاره کرد: ایشان مجمعه توفیقاتش در زندگی را مرهون فداکاریها وگذشت همسرش می دانست حتی در بعضی اوقات تشویق به تالیف ومطالعه در زمینه ادیان می نمود .

حجه الاسلام آقامیری اشاره داشت:  قرآن از باب محبت  زن وشوهر خطاب به مردان می فرماید ، از نشانه های پروردگار اینست که از جنس شما زنها را آفریدیم تا مایه آرامش شما در زندگی شوند که میفرماید (لتسکنوا الیها )تا شما آرامش پیدا کنید .

این استاد اخلاق با یادآوری اینکه حضرت رسول اکرم (ص) میفرماید نسبت به همسرتان ابراز محبت کنید گفت:  اگر مرد صادقانه به همسرش بگوید دوستت دارم ، این زن نسبت این جمله تا آخر عمر فراموش نخواهد کرد ونسبت به ادامه زندگیش با جان ودل تلاش می کند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار