سردار کارگر:

انقلاب اسلامی با «دفاع مقدس» تثبیت شد/ دنیا تشنه فرهنگ مقاومت است

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: انقلاب اسلامی به واسطه دفاع مقدس تثبیت شد، چرا که دفاع مقدس بسیاری از چالش‌های احتمالی را مرتفع کرد و حتی کادر انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس شکل گرفت.
کد خبر: ۹۰۲۲۸۵۰
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم تجلیل از عوامل اجرایی جشنواره رسام و رزمواره مدافعان حرم اظهار داشت: دو اتفاق مهم فرهنگی در ابتدای سال ۹۷ انجام شد که یکی جشنواره بین المللی فیلم دفاع مقدس و مقاومت رسام بود و دیگری رزمواره مدافعان حرم که انصافاً هر دو کار شایسته‌ای بود.

وی با بیان اینکه دنیای امروز تشنه اینگونه برنامه‌های فرهنگی، حماسی و اعتقادی است، افزود: برگزاری جشنواره رسام نشان داد که اگر ما همت کنیم حتی در عرصه بین المللی نیز می‌توانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم.

سردار کارگر گفت: ارسال بیش از 1470 اثر از 92 کشور جهان بیانگر توجه و اهمیت به این موضوع در سطح بین الملل است. ملت‌های دنیا در دوران دفاع مقدس حامی ایران و جبهه حق بودند.

وی با بیان اینکه بیش از 700 اثر نیز از داخل کشور به این جشنواره ارسال شد، بیان کرد: تنها نقطه اشکال این جشنواره عدم تبلیغات مناسب بود که قطعاً در صورت پیوست تبلیغاتی آمار شرکت کنندگان بسیار بالاتر از این می‌شد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس حادثه بزرگ و عظیمی است که هر چقدر زمان از آن بگذرد، عظمت آن مشهودتر و در دنیا شناخته‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه تاریخ 200 سال گذشته ایران همواره مملو از سرشکستگی بوده است، عنوان کرد: دشمنان و متجاوزان به کشورمان در 200 سال گذشته هر زمانی که اراده کردند سرزمینی از سرزمین‌هایمان را تصرف کرده و یا حقوقی از ملت ما را ضایع کردند که مصداق بارز آن کاپیتولاسیون بود اما در دوران دفاع مقدس با ایستادگی رزمندگان نگذاشتیم حتی یک وجب از خاک کشورمان در دست دشمن باقی بماند.

سردار کارگر گفت: امروز ایران اسلامی با گذشته بسیار متفاوت است، زیرا صاحب تکنولوژی و عضو باشگاه هسته‌ای هستیم و در حوزه موشکی جزو 10 کشور اول دنیا می‌باشیم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس بیش از 40 کشور دنیا از رژیم بعثی حمایت کردند و این حمایت‌ها، در سه حوزه مالی - اعتباری، تجهیزاتی و نیروی انسانی بود.

وی با برشمردن برکات و ثمرات دفاع مقدس افزود: انقلاب اسلامی به واسطه دفاع مقدس تثبیت شد، چرا که دفاع مقدس بسیاری از چالش‌های احتمالی را مرتفع کرد و حتی کادر انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس شکل گرفت.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه کشورهای سوریه و عراق به ترتیب 90 و 70 درصد سرزمینشان به تصرف دشمنان تکفیری درآمده بود، گفت: پیروزی امروز جبهه مقاومت و آزادسازی دو کشور عراق و سوریه ثمره تاسی از فرهنگ و روحیه دفاع مقدس است.

وی افزود: اینکه امروز سردار سلیمانی به عنوان یک فرمانده بزرگ و چهره بین المللی مطرح می‌شود یکی دیگر از ثمرات دفاع مقدس است.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه تولد مقاومت در دفاع مقدس تحقق یافت، عنوان کرد: حزب الله لبنان با تمام فشارهایی که از سوی جهان استکباری متحمل می‌شود، امروز پیروز انتخابات لبنان است که این نیز از ثمرات دفاع مقدس و مقاومت برون آمده از آن است.

وی تصریح کرد: امروز برخی از پژوهشکده‌های خارجی بر روی ابتکارات و ابداعات رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس تحقیق و کار می‌کنند که این نشان دهنده اهمیت و عظمت دفاع مقدس و رزمندگان اسلام است که با دست خالی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند.

سردار کارگر با بیان اینکه پیروز اصلی دفاع مقدس ملت ایران است، گفت: در دفاع مقدس همه ملت ایران حضور داشتند و ما از ادیان و مذاهب مختلف الهی اعم از شیعه، سنی، مسیحی، یهودی و زرتشتی در جنگ تحمیلی شهید داده‌ایم که این بیانگر این است که جنگ ما با رژیم بعثی، جنگ اسلام و کفر بوده است. انقلاب اسلامی به واسطه دفاع مقدس مدلی را در جهان مبنا و الگو قرار داد که مبدع آن حضرت امام بودند، امروز این الگو در کشورهای منطقه اعم از لبنان، افغانستان، سوریه، عراق و یمن در حال تحقق است.

وی با اشاره به موضع‌گیری اخیر ترامپ و افزایش تحریم‌ها گفت: کشور ما از اول انقلاب همواره در شرایط تحریمی به سر برده است و در دوران دفاع مقدس این تحریمات بیشتر شد. امروز دشمنان ما موضوع انرژی هسته‌ای و موشک را بهانه قرار داده‌اند، زیرا آنان با اصل انقلاب اسلامی مشکل دارند و آرمان‌های انقلاب و اسلام را مخل کار خود می‌پندارند.

سردار کارگر با بیان اینکه تجربه نشان داده است که هرگاه در برابر دشمنان عقب نشسته‌ایم آنان پا را فراتر گذاشته‌اند، گفت: دشمن در برجام به تعهدات خود عمل نکرد در حالی که ایران به تعهداتش پای‌بند بود و به تعهدات خود عمل کرد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: مهمترین ابزار برای معرفی دفاع مقدس و مقاومت، هنر است. دفاع مقدس باید با زبان هنر به جامعه مخاطب ارائه شود. امروز جامعه هنری ما گنجینه عظیمی چون دفاع مقدس را پیش رو دارد که می‌تواند به راحتی از آن بهره ببرد و درباره اسطوره‌های واقعی جنگ برنامه‌سازی کند. این درحالی است که دیگر کشورها برای ایجاد روحیه حماسی و همبستگی ملی‌شان دست به افسانه‌سازی و اسطوره‌سازی می‌زنند، چراکه گنجینه‌ی ما را ندارند.

وی با مهم برشمردن رزمواره مدافعان حرم گفت: در این برنامه فرهنگی که می‌توان آنرا کاری ملی عنوان کرد، بیش از 2 هزار اثر ارسالی داشت که تعداد 180 اثر از آن انتخاب و حائز رتبه شدند.

در انتهای این مراسم از عوامل اجرایی جشنواره رسام و رزمواره مدافعان حرم تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار