مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مرکزی یزد: اگر امام حسن (ع) مطمئن به پایداری و عدم خیانت همین عده اندک سپاهیان بود، با معاویه صلح نمی‌کرد؛ امام حسن (ع) با خریدن تمام طعنه‌ها به جان خود مجبور به صلح معاویه شد تا اصل دین اسلام بماند.
کد خبر: ۹۰۲۲۹۳۹
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مرکزی یزد، در مراسم جشن میلاد امام حسن (ع) در جمع پایوران وسربازان ناحیه گفت: امام معصوم (ع) آیینه تمام نمای صفات الهی در بین مخلوقات است و هیچ کس از این توان و ظرفیت برخوردار نیست.
وی افزود: افرادی غیر از امامان معصوم (ع) دارای ظرفیتی مانند آن‌ها برای انعکاس جلوه‌های صفات الهی نیستند.
حجت الاسلام پوربابایی به برخی از ویژگی‌های انسان‌ها برای قرار گرفتن در زمره حجت الهی پرداخت و تاکید کرد: در هر زمان باید در روی زمین حجت الهی در قالب امام آن دوران وجود داشته باشد تا زمین و زمان استوار و پا برجا بماند.
وی با اشاره به این که امامان معصوم (ع) بعد از پیامبر (ص) مهمترین ماموریت خود را حفظ اسلام و دستاورد‌های نبوی معطوف کردند، اظهار داشت: هر امام معصوم (ع) بنا به مقتضیات زمان یک نوع رفتار را برای حفظ دین و باقی ماندن آن به انجام رساند و از این لحاظ هیج تفاوتی در هدف در بین ائمه (ع) وجود ندارد.
وی با بیان این مطلب که بالاترین عبادت امیرمومنان (ع) سکوت ایشان در مقابل ظلم به حضرت زهرا (س) بود، خاطرنشان کرد: امام علی (ع) عالم به جایگاه و عظمت وجودی حضرت زهرا (س) به عنوان مظهر عصمت الهی بود، اما دشوارترین لحظه عمر و ماموریت خود را با سکوت در مقابل ظلم به بانوی دو عالم به انجام رساند تا کلیت اسلام و انقلاب نبوی حفظ شود.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مرکزی یزد ادامه داد: سیدالشهدا (ع) هم با قیام خونین کربلا شکل رسالتی دیگر را برای رضای الهی به انجام رساند که در هدف تفاوتی با سکوت امیرمومنان (ع) نمی‌کرد.
وی ضمن بیان فرازی از زندگی امام حسن (ع) و شرایط سخت آن زمان، تاکید کرد: اطراف امام حسن (ع) در جنگ با معاویه را بسیاری از افراد منافق و دو چهره تشکیل می‌دادند که خیانت‌های مکرر فرماندهان سپاه ایشان سبب شد تا ایشان مجبور به صلح با معاویه شود.
حجت الاسلام پوربابایی افزود: یکی از فراز‌های مظلومیت زندگی امام حسن (ع) خیانت‌های مکرر اطرافیان به ویژه خواص ایشان در برابر وعده‌های معاویه بود، به گونه‌ای که تنها چهار هزار نفر به ایشان برای مقابله با لشکر یکصد و پنجاه هزار نفری معاویه لبیک گفتند.
وی یکی از درس آموز‌ترین ابعاد تاریخ صدر اسلام را مطالعه زندگی و شرایط سخت مبارزه امام حسن (ع) با معاویه بیان کرد و گفت: اگر امام حسن (ع) مطمئن به پایداری و عدم خیانت همین عده اندک سپاهیان بود، با معاویه صلح نمی‌کرد؛ امام حسن (ع) با خریدن تمام طعنه‌ها به جان خود مجبور به صلح معاویه شد تا اصل دین اسلام بماند.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مرکزی ضمن بیان این مطلب که بزرگترین عبادت امام حسن مجتبی (ع) صلح با معاویه بود، تصریح کرد: اگر صلح امام حسن نبود، معاویه اندک یاران خاص و افراد مخلص وفادار را به شهادت می‌رساند و از اسلام چیزی نمی‌ماند.
وی افزود: منتقدین صلح امام حسن (ع) با معاویه، بند‌های صلح نامه ایشان را خوب مطالعه کنند تا به عمق تدبیر، دور اندیشی و خرد ایشان در مواجه با دشمن پی ببرند.
حجت الاسلام پوربابایی با اشاره به خیانت همسر و برخی از یاران نزدیک و امین امام حسن (ع) به ایشان، تاکید کرد: برخی از شیعیان از روی نادانی و بی خردی اهانت‌های شدیدی به امام حسن (ع) در مقابل صلح کردند و این‌ها مانند خنجری بر دل ایشان می‌نشست.
وی خاطرنشان کرد: مظلومیت امام حسن (ع) حتی پس از شهادت ایشان دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.
ارسال نظرات