احمد درویشی
حجت الاسلام نعیم اربابی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه میناب گفت: اکرام یتیمان و فقرا را باید از کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) آموخت.
کد خبر: ۹۰۲۲۹۵۸
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

 

 به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان، نعیم اربابی در جمع کارکنان سپاه ناحیه میناب ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) گفت: امام حسن (ع) در عین سخاوت و بخشندگی بی نظیری که در طول زندگی خویش داشتند، با این حال همواره در رفع نیازِ نیازمندان به اصل حفظ آبروی آنان اهتمام ویژه‌ای داشتند.

اربابی سخاوت و بخشندگی را از ویژگی های بارز ائمه اطهار دانست و گفت:سخاوت و بخشندگی ائمه اطهار ما یکی از ویژگی هایی بود که مردم را بخصوص دشمنان ائمه را به سمت اسلام سوق می داد و این سخاوت و بخشندگی در وجود امام حسن(ع) به گونه ای بود که حضرت اگر در خانه اش چیزی برای بخشیدن هم وجود نداشت باز هم فقرا و نیازمندان را نا امید باز نمی گرداند و نمونه بارز آن انفاق تمامی اموال خود به فقرا در سه مرحله در طول زندگی پر خیر و برکت این امام والا مقام است.


مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه میناب گفت: ما اگر نگاهی به آموزه‌های دینی خودمان بیندازیم و از سویی سیره رفتاری و کلامی بزرگان و ائمه هدی (ع) را دنبال کنیم به خوبی متوجه می‌شویم که دستگیری از نیازمندان و اکرام ایتام و فقرا، هم یک وظیفه شرعی است و هم یک وظیفه انسانی چه آن که این قضیه بیش از هر چیز با کرامت انسانی سر و کار دارد و از این رو باید با رعایت شرایط خاص خود باشد.

                 
نعیم اربابی با توجه به ماه مبارک رمضان، حفظ آبروی مومنین را امری واجب دانست و گفت: بی تردید هیچ نیازمند آبروداری نیست که بخواهد تحت هر شرایطی، عزت و آبروی خود را با عرض حاجت نزد دیگران زیر سؤال ببرد و حال آنکه، سیره نورانی امام مجتبی (ع) به گونه‌ای بود که حضرت با استقبال از چنین افراد نیازمند و در عین حال آبرومند، ضمن برطرف کردن نیازشان، از آنان می‌خواست در صورت پیش آمدن چنین حالتی، از عرض حاجت مجدد به ایشان دریغ نورزند.

اربابی اظهار داشت: ما باید همیشه راه ائمه اطهار را توشه راه خود قرار دهیم و غرق این زندگی دو روزه دنیا که مانند بازی کودکانه خواهد گذشت نشویم بلکه تا می توانیم دلی را شاد کنیم و با دستگیری از مستمندان آخرت خود را آباد کنیم. .

 

ارسال نظرات