فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان با بیان اینکه در یک ماه اخیر در 112 مورد عملیات پیشگیری از تصرف اراضی ملی و طبیعی به سطح بیش از 246 هکتار صورت گرفته است از توقیف 118 دستگاه از ادوات تخریب کننده متخلفین خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۲۹۶۷
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،سرهنگ منصور خسروی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل  منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این یگان در دومین ماه از سال 97 اظهار داشت: در اردیبهشت ماه سال 97 در 8 مورد عملیات خلع ید و رفع تصرف به مساحت 574 هکتار توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در سرتاسر استان زنجان اجرایی شده است.

خسروی با اشاره به ثبت تماس و گزارش مردمی بیش از 174 مورد در سامانه 1504 در یک ماه اخیر ادامه داد: در مدت زمان یاد شده 47 فقره پرونده به سطح 1899 هکتار مربوط به ماده 55 در مراجع قانونی استان زنجان تشکیل شده است.

خسروی با بیان اینکه در سال جدید مصمم تر از سال های گذشته با هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی برخورد خواهیم کرد، ابراز کرد: بیانات مکرر مقام ‌معظم ‌رهبری در برخورد قاطعانه با زمین‌خوران و کوه خوران فصل الخطاب بوده و حجت را برای همه تمام کرده است، لذا از هیچ‌گونه سهل‌انگاری و کم‌کاری در خصوص برخورد با زمین‌خواران و متخلفان عرصه های ملی نمی گذریم و بنابراین در انجام وظایف خود جدی‌ترعمل خواهیم نمود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل  منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان  با بیان اینکه اردیبهشت ماه هیچ گزارشی مبنی بر اطفا حریق گزارش نشده است، تعداد دام غیرمجاز وارد شده به اراضی هدف استان را 7444 واحد دامی اعلام کرد که در 23 عملیات اقدامات مربوط به اخراج دام توسط نیروهای یگان صورت گرفته است.

خسروی در مورد تعداد بازداشتی های متخلفین در یک ماه گذشته نیز گفت: هیچ فردی در اردیبهشت ماه توسط نیروهای یگان حفاظت بازداشت نشده است.

 

ارسال نظرات