خبرهای داغ:
آیت‌الله نورمفیدی:

برخی مرزنشینان گلستانی حتی آب آشامیدنی هم ندارند

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به مشکلات مرزنشینان استان گفت: ما باید مرزنشینان را مرزداران و مرزبانان خود قرار دهیم و باید به آنها رسیدگی کنیم. اوضاع مرزنشینان گلستان خیلی خراب است و حتی آنها آب هم ندارند.
کد خبر: ۹۰۲۲۹۸۳
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در جلسه شورای زکات استان گلستان با بیان اینکه ماه رمضان ماه خودسازی است، اظهار داشت: همه شرایط برای استفاده از برکات این ماه مبارک با عنایت ویژه حضرت حق فراهم است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: نیازی نیست که نیکی حتما به صورت مستقیم باشد و فرد از جیبش مالی را در بیاورد و به دست نیازمندان بدهد. اینکه خدماتی برای مردم فراهم شود و کارهایی انجام شود که خیر آن به مردم برسد، زاد و توشه‌ای برای معاد خواهد بود و مصداق عمل نیک است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: اقامه نماز، پرداختن زکات و توجه به مردم به همراه امر به معروف و نهی از منکر زیربنای حکومت اسلامی است.

وی با بیان اینکه محل مصرف زکات فقط برای فقرا و نیازمندان نیست، خاطرنشان کرد: خداوند متعال 8 گروه را مستحق دریافت زکات معرفی کرده است که همه باید به آن توجه داشته باشیم.

امام جمعه گرگان با اشاره به جمع‌آوری بیش از 37 میلیارد تومان زکات در استان گفت: در استان ما از گذشته رسم بر این بوده که در زمان درو و برداشت محصول فقرا به کشاورزان مراجعه می‌کردند و بخشی از زکات از این طریق پرداخت می‌شد. ما نباید راه این کار را ببندیم بلکه باید آن را ضابطه مند کنیم. با احتساب این بخش شاید میزان پرداخت زکات در استان از 37 میلیارد تومان به 50 میلیارد تومان هم افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه باید کارهایی که از طریق زکات برای مردم انجام می شود، اطلاع رسانی شود، افزود: باید در اطلاع رسانی هزینه کرد زکات بیشتر کار شود. مردم اگر بدانند پولی که به عنوان زکات می پردازند صرف عمران و آبادانی روستا و شهرشان می شود، حتما بیشتر راغب می شوند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه من اخیرا به موضوع مهمی توجه پیدا کرده‌ام، ادامه داد: مرزهای استان گلستان بسیار امن و آرام و سالم است. در حال حاضر در کشور سالم‌ترین و امن‌ترین مرزها را داریم و فعلا خیالمان راحت است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه من با این شرایط موجود احساس خطر می‌کنم، افزود: ما باید مرزنشینان را مرزداران و مرزبانان خود قرار دهیم و باید به آنها رسیدگی کنیم. اوضاع مرزنشینان خراب است و حتی آنها آب هم ندارند. باید توجه به مرزنشینان در جمهوری اسلامی بیشتر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار