خبرهای داغ:
مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان خبر داد
مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان از تعریف جغرافیای هدف برای گروه‌های جهادی در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۲۹۹۰
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹

تعریف جغرافیای هدف برای گروه های جهادی استان همدانعلی اصغر صداقتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: جهادگران بسیجی هر ساله در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند و به فعالیت‌های داوطلبانه می‌پردازند.

وی تصریح کرد: در قالب اردوهای جهادی فعالیت‌های مختلفی در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، درمانی و ... صورت می‌گیرد.

مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی قبل از حضور در مناطق هدف، اقدام به شناسایی و ارزیابی منطقه می‌کنند و با توجه به موقعیت آن منطقه برنامه های خود را اجرا می کنند.

وی با اشاره به بازخوردهای خوب حضور جهادگران در مناطق محروم گفت: حضور اقشار مختلف مردم در اردوهای جهادی ضمن آنکه آنان را با محرومیت‌ها و کمبودهای مناطق محروم آشنا می‌کند، بذر محبت و امیدواری به آینده را در دل مردم آن مناطق می‌کارد.

صداقتی افزود: ساخت و تعمیر مساجد و حسینیه‌ها، مدارس، خانه نیازمندان و ... ویزیت و توزیع رایگان دارو، برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه های مختلف و اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف از اهم فعالیت‌هایی است که توسط گروه‌های جهادی در مناطق محروم برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: بسیج سازندگی برای هدفمند کردن فعالیت‌های جهادی اقدام به تعریف جغرافیای مناطق هدف کرده است که طبق این برنامه هر گروه جهادی باید یک منطقه را برای فعالیت خود انتخاب کند و برای  سه تا پنج سال در آن منطقه به فعالیت بپردازد.

مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان در خصوص مزایای این طرح گفت: شناخت کافی از منطقه محروم و به سرانجام رساندن همه ی برنامه ها در آن منطقه از مهمترین مزایای این طرح است و بعبارتی با این برنامه اقدام به ایجاد یک کار شبکه ای منظم کرده ایم تا از اقدامات پراکنده جلوگیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات