استاد حوزه و دانشگاه گفت: پیشوای دوم شیعیان در بذل  بخشش و دستگیری از بیچارگان، سرآمد روزگار خویش و آرام بخش دل های دردمندان و درماندگان بود.
کد خبر: ۹۰۲۲۹۹۹
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام غضنفری از اساتید حوزه و دانشگاه در ویژه برنامه ولادت امام حسن مجتبی(ع) در جمع پایوران و نیروهای وظیفه سپاه خمین گفت: امام حسن(ع) در نیمه ماه مبارک رمضان سال سوم هجری در مدینه چشم به جهان گشود و اولین ثمره زندگی مشترک امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) است.

وی با اشاره به  برخی از ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری امام حسن(ع) افزود: ایشان دارای امتیازات و فضایل انسانی بسیار بود که می توان بزرگواری، بردباری، با وقار، کرم و بخشش را نام برد و به دلیل سخاوت بسیار و فریادرسی از محرومان، لقب کریم اهل بیت(ع) نام گرفت.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام حسن(ع)، محبوب پیامبر(ص) بود و ایشان نیز در گفتار و کردار مانند پیامبر اسلام(ص) نسبت به اصحاب و یاران خود محبت داشت.

حجت‌الاسلام غضنفری بندگی را رمز پیشرفت اولیاء الهی و زمینه ساز رسیدن به اوج کمالات دانست و گفت: انسان با عبادت محبوب خدا شده و به تقرب او می رسد و این ویژگی نیز در امام حسن(ع) وجو داشت و در تمام حالات روبه سوی خدا و خود را در محضر او می‌دید و خوف عظمت الهی سراسر وجودش را پر کرده بود.

وی یاد مرگ، علم الهی، شجاعت و شهامت، حسن معاشرت و اخلاق را از دیگر ویژگی های امام حسن(ع) دانست و افزود: مهمترین امتیاز انسان نسبت به سایر موجودات و حتی ملائکه، دانش و بینش است و برترین علم ها، علمی است که به شکل مستقیم از ذات الهی «علم لدنی»به شخص عطا شود و امام حسن(ع) دارای چنین علمی بود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: پیشوای دوم شیعیان در بذل  بخشش و دستگیری از بیچارگان، سرآمد روزگار خویش و آرام بخش دل های دردمندان و درماندگان بود و گاهی پیش از آن که  مستمندی در نزد ایشان اظهار نیاز کند و شرمنده شود، نیاز او را برطرف و اجازه نمی داد که شخص از درخواست کمک شرمسار شود و آن حضرت دوبار تمام دارایی خویش را در راه خدا داد و سه بار تمام اموال خود را با خدا تقسیم کرد و نیم اموال را به مستمندان بخشید.

حجت‌الاسلام غضنفری خاطرنشان کرد: الگو قراردادن روش و سیره اخلاقی و رفتاری اهل بیت(ع)از وظایف مسلمانان و به ویژه شیعیان در برابر یکدیگر و افراد جامعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات