مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج دلیجان:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج دلیجان گفت: شب قدر به قدری بزرگ است که ما نمی‌توانیم بزرگی و عظمت این شب را درک کنیم و لذا به واسطه این شب مومنان می‌توانند تقدیر خود را رقم بزنند.
کد خبر: ۹۰۲۳۰۰۰
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

حجت‌الاسلام محمود عظمتی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج دلیجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ماه رمضان را ماهی پر خیر و برکت دانست و گفت: روزه سرچشمه‌های تقوی و پرهیزکاری است و در آیه 183 سوره بقره می‌فرماید«روزه به پای شما نوشته شده همانگونه که به بر امت‌های پیش از شما نیز واجب بوده است».

وی ماه مبارک رمضان را بهار انس با قرآن عنوان کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان شب‌های قدر بسیار پرفضیلت است، چراکه در شب قدر قرآن به یک باره بر قلب پیامبر اسلام(ص) نازل شده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج دلیجان درباره فضیلت شب‌های قدر گفت: به قدری شب قدر پر فضیلت است که خداوند خود در سوره قدر به جایگاه و فضیلت این شب اشاره کرده است؛ تقدیر امور در طول یک سال در شب قدر برای مومن رقم می‌خورد.

حجت‌الاسلام عظمتی با تاکید بر اینکه از شب قدر به عنوان لیله العظمه نیز یاد می‌شود، گفت: شب قدر به قدری بزرگ است که ما نمی‌توانیم بزرگی و عظمت این شب را درک کنیم و لذا به واسطه این شب مومنان می‌توانند تقدیر خود را رقم بزنند.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های شب قدر را بخشش گناهان عنوان کرد و گفت: عفو عاصیان و مجرمان و بخشش گناهان شامل حال افراد می‌شود و این نیز نیازمند انجام اعمال این شب است، از جمله توسل به اهل بیت(ع)، قرآن به سر گرفتن، قرائت ادعیه‌های خاص، تلاوت آیات قرآن و... است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج دلیجان با اشاره به مهم‌ترین وظیفه فرد روزه‌دار در این ماه گفت: خود نگه داری است یعنی اینکه علاوه بر اینکه از خوردن و آشامیدن پرهیز می‌کنیم بایستی زبان، دست، چشم و گوش(جوارح بدن) را از گناهان مصون سازیم. در حقیقت ماه مبارک رمضان تمرینی است برای تقویت اعتقادات و پرهیز از گناهان در طول یک سال.

انتهای پیام/

ارسال نظرات