یک بانوی بسیجی اهل آستانه‌اشرفیه با برگزاری محفل انس با قرآن در بین نونهالان در تلاش است تا فرهنگ روشنی‌بخش قرآن را به نونهالان و نوشکفته‌های انقلاب اسلامی با آموزش قرآن و مفاهیم آن ترویج کند.
کد خبر: ۹۰۲۳۰۳۹
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آستانه‌اشرفیه، برگزاری محافل انس با قرآن، فضای قرآنی را در جامعه نهادینه و استفاده از ابعاد دینی، علمی و اعتقادی قرآن را در بین مرتبطان آن ایجاد می‌كند.

محافل انس با قرآن گامی مؤثر در ارتباط هر چه بیشتر دانش آموزان با قرآن است و نمونه‌ای از این نوع انس‌گیری با قرآن توسط یکی از بانوان بسیجی شهرستان آستانه‌اشرفیه نمود عینی پیداکرده است.

هما اکبری یکی از آموزگاران ادبستان است که هرروز در طول ماه مبارک رمضان با شکفته‌ها و جوانه‌های اسلام هم‌سفره می‌شود و با گرد هم آوردنشان حول رحل قرآن آن‌ها را با این کتاب سراسر نور آشنا می‌کند.

وی آشنا كردن نسل کودکان با آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی، قرآنی و پیروی از آموزه‌های قرآنی را از اهداف کار خود می‌داند و معتقد است که کودکان در بین محافل انس با قرآن هدایت می‌شوند و از کج‌روی‌ها و انحراف‌های جامعه به‌طرف روشنگری سوق پیدا می‌کنند.

این بانوی بسیجی که خود را وقف امور ارزشی کرده در تلاش است تا با نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و ارزشی در بین نونهالان و کودکان آن‌ها را از گزند آسیب‌های اجتماعی کنونی و آینده حفظ و در مسیر درست هدایت و روشنگری کند.

این  دانش آموزان تاکنون سوره‌هایی از جزء سی قرآن را باهم مرور می‌کند و عده‌ای از آن‌ها نیز تعدادی از سوره های قرآن کریم را حفظ کرده اند.

شناسایی این نوع از فعالیت‌ها در شجره طیبه بسیج و رسیدن به یک الگوی تربیتی صحیح و ماندگار از جمله مواردی است که باید همه به آن توجه کنند و با معرفی آن الگو و مدل، فرهنگ آموزش قرآن و مفاهیم روشنایی‌بخش آن را در جامعه از جمله در بین نونهالان و نوشکفته‌های این انقلاب ترویج کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات