بازخواني شاخص هاي مكتب سياسي امام (ره) در بيانات رهبري

ملت ایران،نسبت به مسائل دنیای اسلام ،بی تفاوت نمی ماند

مقام معظم رهبري در تشريح مكتب سياسي امام (ره) : فلسطینی ها می گویند ما حیات دوباره و بیداری خود را از پیام امام گرفته ایم؛ لبنانی ها می گویند ما پیروزی خود بر ارتش رژیم صهیونیستی و اخراج صهیونیست ها را از مکتب امام درس گرفته ایم؛ مسلمانها در هر نقطه ی دنیا - جوانهای مسلمان، روشنفکران مسلمان، نخبگان مسلمان - فتوحات فکری خود در میدانهای سیاسی را برخاسته و برآمده ی از مکتب فکری امام می دانند
کد خبر: ۹۰۲۳۰۶۱
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ خرداد ماه يادآور رحلت پير جماران و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران مي باشد و هر ساله رهبر معظم انقلاب با حضور در مرقد مطهر امام راحل ضمن گراميداشت ياد و خاطره امام عظيم الشان به بيان شخصيت و انديشه هاي سياسي ، اعتقادي ايشان مي پردازد و امسال با نزديك شدن به بيست و نهمين سالگرد امام(ره) به بازخواني بيانات رهبري در تاريخ 1383/3/14 كه به بيان شاخص هاي مكتب سياسي امام خميني (ره) اشاره كردند ، كه امروز سومين شاخص امام (ره) ،با نگاه بین المللی و جهانی مكتب سياسي ايشان بوده است ،كه به شرح زير آمده است .

حضرت آيت الله خامنه اي در بيان شاخص سوم از شاخصهای مکتب سیاسی امام، به نگاه بین المللی و جهانی این مکتب پرداختند و فرمودند: مخاطب امام در سخن و ایده ی سیاسی خود، بشریت است؛ نه فقط ملت ایران. ملت ایران این پیام را به گوش جان شنید، پایش ایستاد، برایش مبارزه کرد و توانست عزت و استقلال خود را به دست آورد؛ اما مخاطب این پیام، همه ی بشریت است. مکتب سیاسی امام این خیر و استقلال و عزت و ایمان را برای همه ی امت اسلامی و همه ی بشریت می خواهد؛ این رسالتی است بر دوش یک انسان مسلمان.

مقام معظم رهبري با تفاوت قائل شدن بين مكتب سياسي امام (ره) ،با افراد ديگر درجهان ،گفتند : البته تفاوت امام با کسانی که برای خود رسالت جهانی قائلند، این است که مکتب سیاسی امام با توپ و تانک و اسلحه و شکنجه نمی خواهد ملتی را به فکر و به راه خود معتقد کند. آمریکایی ها هم می گویند ما رسالت داریم در دنیا حقوق بشر و دموکراسی را توسعه دهیم. راه گسترش دموکراسی، کاربرد بمب اتم در هیروشیماست؟! توپ و تانک و جنگ افروزی و کودتاگری در آمریکای لاتین و آفریقاست؟! امروز هم در خاورمیانه این همه دغل بازی و فریبگری و ظلم و جنایت به چشم می خورد. با این وسایل می خواهند حقوق بشر و رسالت جهانی شان را گسترش دهند! مکتب سیاسی اسلام فکر درست و سخن نوی خود را با تبیین در فضای ذهن بشریت رها می کند و مثل نسیم بهاری و عطر گلها در همه جا می پیچد. کسانی که شامه ی درستی داشته باشند، آن را استشمام می کنند و از آن بهره می برند؛ همچنان که امروز در بسیاری از کشورهای دنیا بهره ی آن را برده اند.

ايشان در ادامه به حركت ملتهاي مسلمان و مبارز در پيروي از مكتب سياسي امام (ره) فرمودند : فلسطینی ها می گویند ما حیات دوباره و بیداری خود را از پیام امام گرفته ایم؛ لبنانی ها می گویند ما پیروزی خود بر ارتش رژیم صهیونیستی و اخراج صهیونیست ها را از مکتب امام درس گرفته ایم؛ مسلمانها در هر نقطه ی دنیا - جوانهای مسلمان، روشنفکران مسلمان، نخبگان مسلمان - فتوحات فکری خود در میدانهای سیاسی را برخاسته و برآمده ی از مکتب فکری امام می دانند؛ توده های امت اسلامی با نام اسلام احساس عزت می کنند؛ این همان نگاه بین المللی مکتب امام به مسائل بشر است؛ مخصوص دنیای اسلام هم نیست؛ لذا امروز مسأله ی فلسطین برای ما یک مسأله ی اصلی است؛ مصائب امت اسلامی برای ما دردناک است. آنچه در دنیای اسلام اتفاق می افتد، برای ملت ایران و کسانی که به نام و یاد امام بزرگوار دلبسته و دلخوش هستند، مسائل اساسی است؛ نمی توانند نسبت به این مسائل بی تفاوت بگذرند. برای همین است که دنیای استکبار می خواهد بزرگترین جنایتها را نسبت به ملتهای مسلمان انجام دهد؛ در حالی که دیگر ملتهای مسلمان نبینند، نفهمند و تصمیم نگیرند؛ حتّی اعتراض هم نکنند. ملت ایران می بیند، می فهمد، اعتراض می کند، موضع می گیرد و نسبت به مسائل دنیای اسلام بی تفاوت نمی ماند.

منبع :khamenei.ir

ارسال نظرات