عضو کمیسیون اقتصادی گفت: نمایندگان مجلس در اقدامی جدید نامه ای با ده بند و با 63 امضا تهیه و از رئیس‌جمهور خواسته‌اند تا لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم را از مجلس پس بگیرد.
کد خبر: ۹۰۲۳۰۶۹
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص آخرین وضعیت لایحه FATF گفت: نمایندگان تلاش خود را کردند که از همه ابزارهای لازم جهت رای نیاوردن این لایحه استفاده کنند که در آخرین راه آبستراکسیون انجام دادند .

وی ضمن تأکید بر این نکته که این لایحه برای استثمار ملت ایران است، عنوان کرد: در همین راستا سعی کردیم مجلس را آگاه کرده و مطالبی که تهیه کرده بودیم را در اختیار همه نمایندگان قرار داده و حتی در صحن علنی مجلس نیز تذکراتی داده شد.

عضو کمیسیون اقتصادی در ادامه گفت: نمایندگان مجلس در اقدامی جدید نامه ای با ده بند و با 63 امضا تهیه و از رئیس‌جمهور خواسته‌اند تا لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم را از مجلس پس بگیرد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه ضررهای زیادی بعد از پیوستن ایران به این کنوانسیون متوجه ایران می‌شود، عنوان کرد: این نامه در قالب یک نصیحت به روحانی است و از او خواسته ایم یک بار دیگر پیش قدم شده و این لایحه استعماری را پس بگیرند.

وی در ادامه گفت: در مجلس به شکلی جو را به نفع این لایحه پیش برده اند که غالباً این موضوع را صرفا یک مخالفت سیاسی می دانند اما وقتی به دلسوزان مراجعه می کنیم و از آنها می خواهیم متن کنوانسیون را بررسی کنند متوجه می شوند که ضررهای زیادی از ناحیه FATF به کشور وارد می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه بارها عنوان کرده ایم که اگر نمایندگان پاسخی به ایرادات ما به FATF دارند آن را اعلام کنند گفت: هنوز هیچ کس هیچ پاسخی به ایرادات وارده به FATF نداده است. هرچند 8 شرط برای اجرای لایحه FATF قرار داده شده است، اما این شروط ضمانت اجرایی نداشته و هر یک از کشورهای عضو این کنوانسیون می توانند با شروط ایران مخالفت کنند.

منبع : راه دانا

ارسال نظرات