کارگاه آموزشی ویژه سرگروه‌های صالحین در نمازخانه ناحیه مرکزی یزد برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۳۰۸۱
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، در این کارگاه، مشاور خانواده، ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: بحث امروز در مورد اصول و شیوه‌های برقراری ارتباط موثر در خانواده است.
حکیمیان افزود: برقراری ارتباط مهارت است. مهارت یعنی علمی که داری بتوانی از آن استفاده کنی. ارتباط عناصری دارد: فرستنده، گیرنده، پیام، کانال و بازخورد.
وی افزود:ارتباط موثر رابطه‌ای است کلامی یا غیر کلامی بین ۲ یا چند نفر که در آن افراد می‌توانند عقاید، خواسته ها، نیاز‌ها، احساسات و هیجان‌های درونی خود را بیان کرده و به نوعی احساس رضایت بوجود آید.
حکیمیان اضافه کرد:ویژگی مهم فرستنده پیام مهارت در ارتباط و آگاهی از مخاطب و کانال، گرایش به طرف موضوع و اعتماد به نفس است.
وی افزود:گفتگو کردن (ارتباط کلامی) قلب روابط صمیمی انسانهاست. انسان با استفاده صحیح از زبان وارد ارتباط می‌شوند. لحن و صوت در حرف زدن بسیار مهم است
مشاور خانواده اضافه کرد: اگر خواستیم با دیگران وارد ارتباط شویم اول باید وارد دنیای آن‌ها شویم. با کلام نرم و گرم می‌توانیم وارد دنیای فرد شویم وقتی فردی حال خوشی نداشته باشد نمی‌توانیم وارد دنیای او شویم پس باید اول حال او را خوش کنیم بعد با او ارتباط برقرار کنیم .
در ادامه سرگروه‌ها  به بحث و تبادل نظر پرداختند.
ارسال نظرات