خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه نزدیک به یک هزار و ۴۰۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد در فارس وجود دارد، گفت: برای آزادسازی این افراد سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۹۰۲۳۱۱۰
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری فارس در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان غیر عمد، با اشاره به اینکه در حوزه های مختلف خیرین مختلف وجود دارد، اما خیرین آزادسازی زندانیان کمتر هستند درحالی که مسائل اجتماعی ناشی از زندان به مراتب بیشتر از سایر بخش های اجتماع است، گفت: اهمیت خیرین آزادسازی زندانیان غیر عمد یکی از خلاهای جامعه است و اهمیت این قشر هضم نشده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه نگاه صحیح نسبت به زندان و زندانی وجود ندارد، به محض اینکه اسم زندان و زندانی می آید افراد فکر می کنند، همه زندانیان افراد جانی هستند در حالی که بسیاری از آنها این چنین نیستند و خانواده های خوب زندگی می کرده اند که بر اثر یک اتفاق به طور ناخواسته گرفتار زندان شده اند، تاکید کرد: بر اساس آمار ستاد دیه یک هزار و 392 نفر از مجموع زندانیان ما، زندانی جرائم غیر عمد هستند که اکثر به خاطر نفقه، مهریه، تصادف و مسائل قرض است.

رئیس دستگاه قضا در فارس با تاکید بر اینکه از تعداد ذکر شده 53 نفر زن و یک هزار و 239 نفر مرد هستند و 850 نفر آنها محکومیت مالی دارند، افزود: 343 نفر به خاطر مهریه و 54 نفر هم به خاطر دیه تصادف در زندان هستند و 34 نفر به خاطر فوت و جرح غیر عمدی کارگاهی و 11 نفر هم به خاطر نفقه در زندان به سر می برند.

القاصی مهر با اشاره به اینکه برای آزادسازی این افراد سه هزار میلیارد ريال اعتبار نیاز داریم که بخشی از آن از منابع دیگر تامین می شود و بخش دیگر از محل حمایت خیرین و نیک اندیشان بایستی تامین شود، اضافه کرد: با آزادسازی یک فرد مشکل 2 خانواده، خانواده زندانی و طلبکار، حل می شود.

وی با یادآوری بر اینکه در سال گذشته با کمک خیرین نسبت به سال 95، وضع خوبی را در بحث کمک شاهد بودیم، اظهار داشت: در سال 96، میزان 20 میلیارد ريال از سوی خیرین پرداخت شد که در سال 96 نسبت به سال 95 افزایش 65 درصدی را شاهد بودیم و امیدواریم در سال 97 این افزایش کمک را از جانب خیرین داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها