خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان با اشاره به عجین شدن شبهای پرفضیلت قدر که از هزار ماه برتر است با ایام شهادت مظلومانه امیرالمؤمنین(ع)، لیالی قدر شبهای ولایت و موعد مغفرت و رحمت برشمرد.
کد خبر: ۹۰۲۳۱۲۸
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه باشکوه این هفته دامغان که با حضور پرشور و گسترده مردم روزه‌دار این شهرستان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به فرارسیدن شبهای پرفضیلت قدر و ایام ضربت خوردن و شهادت مولی متقیان امام علی(ع) به تشریح و تبیین فضائل این شبهای نورانی پرداخت و اظهار داشت: فرصت گرانبهای دقایق بابرکت رمضان و به‌ویژه شبهای قدر از بزرگترین نعمات الهی است که باید قدردان آن باشیم.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه شب نخست از لیالی قدر شب تقدیر، شب دوم شب ابلاغ و شب سوم شب امضای مقدرات یکسال انسان است، خاطر نشان کرد: شب قدر شبی که برتر از هزار ماه عنوان شده، موعد عفو و گذشت، دعا و توسل است که به بندگان نوید داده شده اگر گناهانتان حتی به اندازه ستارگان آسمان و سنگینى کوه‌ها و کیل دریاها باشد در شب قدر از رحمت خداوند ناامید نشوید.

خطیب نماز جمعه دامغان در ادامه به فرارسیدن 14 و 15 خرداد ایام رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی(ره) و قیام ماندگار ملت ایران اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این روز، تصریح کرد: مرجع دینی شجاع نقطه عطفی در تاریخ ایران و جهان بر علیه ظلم و ستم ایجاد کرد که منشاء تحولات سیاسی و اجتماعی و دستاوردهای فراوان ملت ایران و امت اسلام بوده است.

امام خمینی(ره) عمر خود را پای اهداف انقلاب اسلامی فدا کرد

وی مبارزه با دین زدایی و فرقه‌ها و اندیشه‌های ضد دینی، ارتقاء بینش سیاسی مردم، روشنگری در جامعه، تکامل اجتماعی، مبارزه با زیاده‌خواهی آمریکا و مستکبران عالم را از دستاوردهای قیام امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: انقلاب ما با تکیه بر اصول و مبانی ولایت فقیه شکل گرفت و پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت رهبری امام و خون شهدا مستحکم شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با بیان اینکه امام خمینی(ره) ماهیت فریبکارانه شاه و خانواده فاسد و عیاش پهلوی را برای همگان آشکار کرد، کسانی که بخش مهمی از سرمایه‌های کشور را به نام خود غارت کردند، اضافه کرد: متأسفانه اینروزها جریانی به دنبال این است که بگوید وضعیت مردم در زمان آن رژیم سفاک بهتر بوده حال آنکه روستاهای ما آب، برق، گاز، جاده وتلفن نداشتند و شاید قیمت اجناس پایین بود اما اکثریت مردم جامعه درآمد بسیار ناچیزی داشتند.

امام جمعه دامغان با تأکید بر اینکه مردم مشکلاتی در حوزه اقتصادی و معیشتی دارند که باید مسئولان در رفع آنها تلاش کنند، اظهار داشت: اما این مشکلات معنایش آن نیست که مردم ما از اصول و مبانی انقلابشان و راه و خون شهدا به راحتی می‌گذرند، رهبر کبیر انقلاب اسلامی پای اهداف قیام 15 خرداد عمر خود را فدا کرد.

سه دهه هدایت حکیمانه رهبر انقلاب کشور را به اوج اقتدار رسانده است

خطیب نماز جمعه دامغان خاطر نشان کرد: عربده کشی‌های امروز آمریکایی‌ها و متحدانشان به این دلیل است که منافعشان از این مملکت قطع شده است، جوانان ما باید هوشیار باشند و تنها با تجزیه و تحلیل برخی مسائل عنوان شده را بپذیرند.

وی افزود: پس از رحلت امام امت نیز به لطف خدا رهبری از سلاله پیامبر با سه دهه مدیریت شایسته، هدایت کشور در تحولات منطقه، مدیریت بحران‌ها، رهبری حکیمانه کشور در برابر فتنه‌های 78 و 88 و دسیسه مجلس ششم، مدیریت ابعاد مختلف پرونده هسته ای، جلوگیری از نفوذ دشمن، اثبات بدعهدی آمریکای جنایتکار، امید دادن به ملت، ایستادن بر مواضع حق انقلاب و ... کشور را با تدابیر خود به اوج اقتدار در منطقه و جهان هدایت کرده اند.

آتش خشم امت اسلام تا نابودی اسرائیل جعلی سرد نخواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در ادامه با یادآوری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان " روز قدس " به عنوان یادگار امام راحل(ره) و امید ملت فلسطین، بر هر چه باشکوه تر برگزار شدن راهپیمایی روز قدس و حضور باشکوه مردم مسلمان و آگاه تأکید کرد و گفت: روز قدس فریاد زدن بر علیه 70 سال جنایت اسرائیل غاصب، 70 سال بمباران، خونریزی، کشتار مردان و زنان و کودکان است، هرگز اجازه نخواهیم داد آتش خشم امت بزرگ اسلام بر علیه کفر تا نابودی اسرائیل جعلی سرد شود.

امام جمعه دامغان همچنین با اشاره به بازدید از پروژه‌هایی همچون استخر مجموعه ورزشی کارگران، زندان جدید، سالن چند منظوره و سالن ورزش باستانی مجموعه ورزشی انقلاب، مجموعه مرکز همایش‌های دانشگاه دامغان و بیمارستان ولایت اظهار داشت: خوشبختانه شهرستان دامغان در بسیاری از بخش‌ها روند رو به رشدی را دارد و نماینده و فرماندار محترم و مسئولان شهرستان در راه ارتقاء این خطه تلاش می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها