امام جمعه شهرستان خمین از مسئولین خواست تا مراسم امام( ره) را دولتی نکنند و کار را به خود مردم بسپارند چراکه تجربه نشان داده که کارهایی که با محوریت مردم بوده موفق‌تر است.
کد خبر: ۹۰۲۳۱۳۴
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ حجت‌الاسلام سید علی حسینی امام جمعه شهرستان خمین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان بر داشتن تقوای الهی تاکید کرد و گفت: تقوای عاقلانه داشتن موجب می‌شود انسان فکر حساب و کتاب برزخ و قیامت را داشته باشد و به دلیل ترس از حساب و کتاب رنجور و بی‌رمق شود.

 وی افزود: انسان متقی پاسی از  شب تا صبح را بیداری کشیده و به راز و نیاز با خدا و با دست انابه به درگاه او مشغول می‌شود.

 حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان و آداب روزه‌داری اظهار کرد: کسانی که دلایل مختلف توانایی روزه گرفتن ندارند، در انظار عمومی تظاهر به روزه‌خواری نکنند و حرمت روزه‌داری این ماه رعایت شود، همچنین کسانی که تمکن مالی دارند به نیازمندان کمک کنند.

 امام جمعه شهرستان خمین با اشاره به شب‌های قدر و شهادت حضرت علی(ع) تصریح کرد: سالروز شهادت امام علی(ع) بزرگ شمرده و باشکوه برگزار شود و  برای آشنایی بیشتر مردم باشخصیت ایشان از سخنرانی خطیبان در منبر مساجد استفاده شود. 

 امام جمعه خمین به شب‌زنده‌داری و احیای لیالی قدر تأکید و اظهار کرد: با حضور در مصلا و مساجد از این شب‌ها به‌خوبی بهره برده و هر آنچه که نیاز داریم از خدا درخواست کنیم که درهای رحمت در این شب‌ها به روی همه افراد گشوده می‌شود.

 حجت‌الاسلام حسینی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت در حال اوج‌گیری است، گفت: درخواست رئیس‌جمهور سوریه برای خروج نیروهای آمریکایی ناشی از پشتوانه جبهه مقاومت با محوریت ایران و رهبری مقام معظم رهبری است که سربازانی تربیت‌کرده که هرکدام به‌تنهایی می‌توانند در مقابل اسرائیل بایستند.

 وی با گرامیداشت چهاردهم خرداد سالروز رحلت امام راحل(ره) گفت: در شهرستان خمین مراسم عصر روز چهاردهم مقابل بیت تاریخی امام (ره)برگزار می‌شود و از تمام اقشار مردمی دعوت می‌شود در مراسم حضور پیدا کنند.

 امام جمعه خمین از مسئولین خواست تا مراسم امام( ره) را دولتی نکنند و کار را به خود مردم بسپارند چراکه تجربه نشان داده که کارهایی که با محوریت مردم بوده موفق‌تر است، البته مسئولین شرکت کنند اما مردم تصمیم‌گیرنده انجام کار باشند. 

 حجت‌الاسلام حسینی به مطالبه مردمی از دولت اشاره کرد و افزود: مسئولان به فرمایشات مقام معظم رهبری که در زمینه‌های مختلف دارند، گوش دهند و به مشکلات مردم بیشتر توجه کنند تا کار به اعتراض مردمی کشیده نشود. 

 خطیب جمعه خمین تصریح کرد: همان‌طور که بارها مقام معظم رهبری فرمودند امید به اروپا نداشته باشید و امید به توانایی‌های داخل کشور، به جوانان مبتکر و خلاق و... داشته باشید.

 وی سیاست تهاجمی در برابر سیاست تدافعی با جنایت‌های آمریکا را مطالبه دیگر مردم از دولت و نظام برشمرد و گفت: دولت و نظام باید در برابر جنایت‌های آمریکا موضع‌گیری جدی داشته باشند چراکه این‌گونه برخورد تدافعی سبب شده که دشمن جسورتر شده و ایران را در موارد مختلف مانند انفجار برج‌های دوقلو که ایران هیچ نقشی در آن نداشت متهم سازد.

امام جمعه خمین به‌روز جهانی محیط‌زیست نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در اسلام رعایت نظم، نظافت و بهداشت سفارش شده است و این موارد باید در محیط شهر، روستا و محیط کار توسط افراد رعایت شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات