امام جمعه شهرستان ساوه گفت: اگر احساس نیاز به قرآن در این راستا در ما به وجود آید، هرگز خستگی و دل زدگی از تلاوت و یادگیری به سراغ انسان نخواهد آمد.
کد خبر: ۹۰۲۳۱۴۳
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محفل انس با قرآن کریم به میزبانی سپاه ناحیه مقاومت بسیج ساوه و با حضور کارکنان نیروی انتظامی و مسئولین شهرستانی در امامزاده سید اسحاق(ع) این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام دکتر سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان ساوه در این محفل نورانی گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل برای این که انسان رغبت پیدا کند کاری را انجام دهد، مانند مطالعه کتاب، قرائت قرآن و... و نسبت به آن کار، «احساس نیاز» کند. اگر این اتفاق افتاد و انسان احساس نیاز به آن کار کرد، هرگز از انجامش خسته نمی شود.

وی افزود: ما مسلمانان معمولاً قرآن می‌خوانیم تا با آن، به حال خوش معنوی برسیم یا به وسیله آن، خواسته‌های خود را از خداوند طلب کنیم. هر چند این نوع استفاده از قرآن، اشکالی ندارد، اما هدف اصلی از خلقت قرآن، این است که انسان به وسیله آن، خداوند را بشناسد و با آن، به اوصاف و خصوصیات الهی پی ببرد و با شناخت و عمل به احکام و دستوراتش، سعادت ابدیش را فراهم آورد.

امام جمعه شهرستان ساوه تصریح کرد: اگر احساس نیاز به قرآن در این راستا در ما به وجود آید، هرگز خستگی و دل زدگی از تلاوت و یادگیری به سراغ انسان نخواهد آمد.

در این مراسم قاری ممتاز استانی محمد جلیلیان به تلاوت پرداخت و گروه «آوای یاسین» به اجرای مدیحه‌سسرایی پرداختند و کربلایی امیر سالاروند به مولودی‌خوانی پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات