امام جمعه زابل گفت: استاندار هم سرعت بیشتری در رصد کارنامه میزان خدمت و یا احیاناً لیاقت و یا بی لیاقتی مسئولین داشته باشد و هم دقت کامل در انتخاب افراد مخصوصاً فرمانداران داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۲۳۱۵۱
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زابل؛ حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کیخا در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان زابل عنوان کرد: به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع ) این هفته، هفته کمک به محرومان و مستضعفان است؛ در مقوله کمک به نیازمندان مسئولین یک وظیفه دارند، خویشاوندان یک وظیفه دارند و موسسات خیریه وظیفه ای دیگر؛ اگر انسان بخواهد کمکی به محرومی داشته باشد در وهله اول باید در جمع خویشاوندانش دنبال فقیر و نیازمند بگردد و اگر فقیری نبود آن وقت نوبت به دیگران است.

وی افزود: مسئولین هم به نوبه خود باید به محرومین رسیدگی کنند، موسسات خیریه زیادی داریم ما از همه تشکر می کنیم، خیرینی که در اقصی نقاط ایران پهناور هستند و بذل توجه به نقاط محروم دارند از همه این بزرگواران تشکر می کنیم و قدردان آنها هستم البته تقاضایی هم داریم که عزیزان در نوع ورودشان در بیان فقر و محرومیت تدبیر بیشتری داشته باشند.

امام جمعه زابل تصریح کرد: مسئولین می‌توانند بیشترین نوع کمک به محرومان را داشته باشند، لذا خواهش ما از استاندار این است که هم سرعت بیشتری در رصد کارنامه میزان خدمت و یا احیاناً لیاقت و یا بی لیاقتی مسئولین داشته باشند و هم دقت کامل در انتخاب افراد مخصوصاً فرمانداران داشته باشند.

حجت الاسلام کیخا اضافه کرد: مرز سیستان چشم انتظار مدیران سالم، با نشاط، خوش فکر و مُتدین است؛ مرز سیستان بسیار درآمد زاست، اما برای چه کسی و کسانی؟ سهم شما از ورود دام از افغانستان به ایران چقدر است؟ رسانه ها و سایت های محلی و فعالین اجتماعی این موضوعات را دنبال کنند و دنبال موضوعات حاشیه ای و غیرضروری اصلاً نباشند و مرز را دقت کنند ، مرز مردم هستند، مرز تنگه احدیست که این مردم سربازان ولایت در آن تنگه هستند.

وی تاکید کرد: رسانه ها توجه کنند، پاس مرزی چه شد؟ سهم مردم در تبادل سوخت چقدر است؟ آیا تبادل سوخت شکل میگیرد؟ منطقه ازاد پیش کشتان، بازارچه ها و معابری مرزی چه شد؟ چرا اتفاقی نمی افتد چرا اثر این بازارچه ها در سفره مردم و بازار دیده نمی شود.

امام جمعه زابل ابراز کرد: پیگیری حق آبه هامون توسط وزیر امور خارجه به کجا رسید؟ می‌گویند میزان بارندگی در سال گذشته در افغانستان کم بوده، ما این را می‌دانیم که در کل جهان بحران آب وجود دارد ولی برای این موضوع یک قرارداد بین المللی نوشته شده است؛ قرار نیست که از سرریز سدها و بندها کشور همسایه این حق آبه داده شود و می بایست از همان آبی که در سدها کشور همسایه ذخیره کرده باید این حق آبه به ما داده شود؛ در این امر مهم چقدر وزیر امور خارجه قدم برداشته است.

حجت الاسلام کیخا اظهار کرد: درخواست مردم از استاندار این است که میزان کارایی و کفایت مدیر کل محیط زیست استان را به طور ویژه بررسی کنند؛ مردم، سازمان های مردمی و کارشناسان سوال دارند لطفا جواب این سوالات را بدهید و سوالات بی پاسخ نماند.

وی ادامه داد: تالاب هامون در سال 93 بعنوان ذخیرگاه زیست کره ثبت جهانی شد و چه عکس ها و خبرها در سطح جهانی مخابره شد، سوال این است که میزان افزایش اعتبارات چقدر بوده است و چه اقداماتی در میدان عمل انجام شده است؟

امام جمعه زابل اظهار کرد: بعد از ثبت جهانی در مورد حق آبه و افزایش حق آبه زیست محیطی، چه اقدام بین المللی انجام شده است؛ در سال 96 طرح جامع مدیریت تالاب هامون در اختیار استان قرار گرفت، سندی که دو سال کارشناسان روی آن کار کردند و بعد تدوین شد، سندی که قرار بود تحولی در تالاب ایجاد کند؛ سوال ما این است که چرا این سند رها شده است و اگر رها نشده چه اقداماتی انجام شده است.

امام جمعه زابل اضافه کرد: در همان سال و تقربیا سال 95 طرح جامع ریزگردهای تالاب هامون تدوین شده است، کدام قسمت این طرح را به صورت میدانی عملیاتی کردید؟ آیا بودجه ها، صرف تالاب می‌شود؟ اگر نه، چرا؟ اگر آری گزارش بدهید که در کجای تالاب این بودجه ها را صرف کردید؛ همچنین نقش دانشگاهیان در پروژه های مربوط به تالاب چقدر است؟ اهل فن، اساتید دانشگاه و متخصصین محیط زیست سوالاتی دارند، جواب سوالهای این عزیزان را بدهید.

حجت الاسلام کیخا اذعان کرد: از استاندار درخواست می کنیم که از مدیر کل مربوطه بخواهند به زودی و در اسرع وقت جلسه ای با اهل فن و اندیشه دانشگاه در این مقوله برگزار کنند و سوالات اساتید را جواب بدهند،
اساتید دانشگاه قانع شدند مردم ما هم قانع می‌شوند.

خطیب جمعه زابل در ادامه به روزهای در پیش اشاره و بیان کرد: یکشنبه 13 خرداد 18 ماه مبارک رمضان شب قدر داریم و این شبها استفاده کنیم و دوشنبه 14 خرداد 19 ماه مبارک رمضان سالروز ضربت خوردن امیرالمومنین حضرت علی بن ابیطالب (ع) است که امسال با رحلت جانسوز بیانگذار جمهوری اسلامی ایران مصادف شده است با سالروز ضربت خوردن جدّشان امیرالمومنین (ع )، این ایام را پیشاپیش خدمت هم شما عزیزان تسلیت عرض می کنیم.

وی یادواری کرد: 14 خرداد سالروز انتخاب خلف صالح برای امام راحل عظیم الشان است، رهبر حکیم و فرزانه، بصیر و بسیجی، مدیر شجاع ، عارف سالک تکرار شخصیت امام راحل در تمام ابعاد شخصیتی حضرت آیت الله العظمی امام خامه ای؛ مقام معظم رهبری در مورد شخصیت امام راحل می‌فرمایند که امام به همه فهماند که انسان کامل شدن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن، افسانه نیست، تشکیل محافل عزا و تببیین و نشر فکر ناب امام راحل و خلف صالحش بسیار لازم و ضروریست‌.

امام جمعه زابل ادامه داد: سه شنبه 20 ماه رمضان شب قدر و شهادت امیر المومنین علی (ع) و 15 خرداد سالروز قیام 15 خرداد 1342 است؛ از مقدمات شکیل گیری قیام 15 خرداد، اعتراضات و روشنگری های شجاعانه امام راحل در مورد لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی و همچنین لایحه ضد دینی، حذف اسلام از شرایط نمایندگی مجلس و لزوم سوگند به کتابهای آسمانی به جای قرآن است.

امام جمعه زابل اظهار کرد: 15 خرداد روز قیام در برابر حکومتی غرب گرا و مخالف ارزش های دینی و اسلامی حکومتی که در کارنامه اش جنایات و کشتار زیادی داشت و با قیام 15 خرداد با رهبری مرجع دینی، مبارزه مردم مسلمان ایران در مقابل گروه های مبارز غیر دینی محوریت پیدا کرد.

حجت الاسلام کیخا افزود: از نتایج قیام 15 خرداد ارتقا بینش و فهم سیاسی و مبارزاتی مردم ، شروع شکست های ویژه برنامه های آمریکای استعمارگر، شگیل گیری اولیه اندیشه حکومت دینی و آشکار شدن ماهیت فریبکارانه و چهره ضد دینی رژیم شاهنشاهی را می‌توان نام برد.

وی تصریح کرد: در پایان هم از رئیس دانشگاه آزاد استان در برخورد انقلابی و شایسته با شخص هتاک به برادران اهل سنت تشکر می کنیم و تشکری از مسئول بسیج دانشجویی و مردم بصیر استان علی الخصوص علمای شیعه و سنی داشته باشیم همچنین از قرارگاه جواد الائمه سپاه پاسداران به جهت برپایی جشن های شاد و سالم در شان مردم عزیز دارالولایه سیستان تقدیر و تشکر می‌کنیم.
ارسال نظرات