خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در گلستان امام خمینی (ره) را نجات گر جامعه از دو قرن ذلت حاکم بر جامعه اسلامی دانست.
کد خبر: ۹۰۲۳۱۵۶
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ،  آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به ارتحال ملکوتی معمار کبیرانقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ امام خمینی(‌ره) نه تنها به گردن ما مسلمانان بلکه بر گردن همه مظلومان عالم حق دارند.

وی تصریح کرد :‌ یکی از علمای مسیحیت بیان کرد که امام‌ خمینی (‌ره) همه مظلومان عالم را عزت داد و همه ‌متدینان عالم با راه و منش انقلاب اسلامی و سیره جدیدی که امام خمینی(‌ره)‌ بنا گذاشت، روبه‌رو شدند.

‌امام جمعه گرگان با بیان اینکه امام ‌خمینی(‌ره) راهی را نشان داد که استکبارهای عالم را رسوا کرد،‌ گفت: ‌کشور ایران در 2 قرن گذشته از زمان قاجاریه و پهلوی شاهد اتفاقاتی بود که سبب ذلت ملت بود و امام خمینی(ره)‌ قبل از نهضت خود با ذلت جامعه اسلامی روبه‌رو بود.

نورمفیدی به از دست دادن بحرین و اشغال ایران در جنگ جهانی دوم توسط روس و انگلیس اشاره کرد و افزود:‌ ‌امام خمینی(‌ره)‌ مشاهد کرد که در کشورهای اسلامی و ایران با چنین ذلتی روبه‌رو شدند و این عالم فرزانه با همه مبانی اسلامی آشنایی داشت و براساس این آموزه‌ها وارد عرصه مبارزه با استکبار شد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

امام جمعه گرگان گفت: امام خمینی(‌ره) برای مقابل با تهاجم استکبار جانفشانی کرد و در این مسیر برخی امام خمینی(‌ره) ‌را همراهی نکردند و در این مسیر تبعید و زندانی شد تا عزت را به ما برگرداند.

وی افزود:‌ عزت مسلمانان و کشور و ملت هدف امام خمینی(‌ره)‌ بود و به این هدف نائل شد و امروز ما هستیم که باید از این دستاورد معمار کبیر انقلاب اسلامی دفاع کنیم. امروز شاهد آن هستیم که مقام معظم رهبری در مسیر اهداف امام خمینی(‌ره)‌ در برابر زورگویی‌های استکبار ایستاده است.

‌نورمفیدی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا همواره به دنبال توطئه در کشور بود،‌ یادآور شد:‌ دشمنی آمریکا تا امروز ادامه دارد،‌ ما با کسی جنگ و دعوا نداریم اما دشمنان همواره دشمنی می‌ورزند و می‌بینید با برجام چه کردند.

وی گفت:‌ ما در برجام به تعهدات خود عمل کردیم و آژانس بین‌المللی بارها بیان کرد که ما به تعهدات خود عمل کردیم و در برجام خیلی کوتاه آمدیم اما آنها این‌گونه نبودند.

نورمفیدی تاکید کرد: شخصیت امام‌ خمینی(‌ره) نباید تحریف شود و آن‌گونه که حس باید به مردم معرفی شود و اگر شخصیت امام خمینی(ره) تحریف شود خطرناک است.

امام جمعه گرگان همچنین به شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: ‌شب‌زنده داری و توسل و استغفار موضوع زیبایی است مردم در این شب‌ها در اماکن مذهبی جمع می‌شوند و دست نیاز به سمت خدا دراز می‌کنند.

نماینده ولی فقیه استان گلستان تصریح کرد:‌ امیدواریم دعای مردم با شرایطی که دشمنان ایجاد کردند مثمرمثر باشد و مردم برای مشکلات کشور دعا و عزت جمهوری اسلامی دعا کنند.

امام جمعه گرگان همچنین به قیام ١٥ خرداد اشاره گرد و یاد این شهدا را گرامی‌داشت.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها