عاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری تبریز در دیدار با سه بانوی قرآن آموز و حافظ قرآن کریم، گفت: قرآن بهترین، سریعترین و موثرترین راه برای ایجاد سلامت اجتماعی جامعه است.
کد خبر: ۹۰۲۳۱۷۳
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام احمد حمیدی اظهار داشت: به طور ختم باید زیبایی‌های قرآن، نقش قرآن در آرامش روح و روان و همینطور نقش قرآن در بهتر شدن زندگی، نقش قرآن در تعالی و کمال انسان مطرح نشود، نمی‌توانیم قرآن را در جامعه نهادینه کنیم.

وی بیان کرد: تا زمانی که عمل به آیات، مفاهیم و سبک قرآنی از جانب نهادهای جامعه و مبلغان محسوس نباشد، نباید انتظار قرآنی شدن جامعه را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به لزوم آموزش تعلیمات الهی به مردم ادامه داد: تعلیمات الهی باید به خوبی به مردم آموزش داده شود، بنابراین با داشتن قرآن و تعلیمات اسلامی، می‌توان با منطق و استدلال مشکلات را برطرف و جامعه را به طرف تقوا هدایت کرد.

معاون فرهنگی شهرداری تبریز افزود: امروزمفتخریم که شهرداری تبریز همکاری و هماهنگی بسیار خوبی با موسسات قرآنی سطح شهر دارد و هیچ برنامه ای را بالاتر از برنامه های قرآنی نمی دانیم.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: خوشبختانه طی یکسال گذشته با حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و همچنین شهردار کلانشهر تبریز از برنامه های قرآنی ما توانسته ایم هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت به بحث  تربیت نیروهای قرآنی ورود کنیم که نتایج موثری هم داشته است.

وی گفت: به تنهایی درفرهنگسرای الغدیر بیش از 60 مربی مشغول قرآن آموزی هستند که این امر نشان دهنده ورود جدی شهرداری تبریز به فعالیت های قرآنی است.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: شهرداری یک نهاد اجتماعی است که در حوزه های مختلف و متنوع و برای عموم شهروندان برنامه های مختلف را ارائه می کند که از جمله آن فعالیت های قرآنی است که در اولویت برنامه های این معاونت قرار دارد. 

در این دیدار، از خدمات ارزشمند خواهران اسکندری و خانم جلیل زاده، سه بانوی قرآن آموز شهر تجلیل شد.

ارسال نظرات