امام جمعه بهاباد:

امام خمینی (ره) قوت قلب مردم ایران و امید مستضعفان جهان بود/ روز قدس یادگار امام راحل است

امام جمعه بهاباد به ۱۴ خرداد سالگرد ار تحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی ره و قیام خونین ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) قوت قلب مردم ایران و امید مستضعفان جهان بود.
کد خبر: ۹۰۲۳۱۹۱
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد درخطبه‌های نمازجمعه این شهر به ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال پیرسفرکرده حضرت امام خمینی ره اشاره کرد و با گرامی داشت این روز مهم اظهارداشت: امام (ره) روح خدا درکالبد زمان بود. او انقلابیگرى و تکلیف محورى را در گفتار و رفتار به ما آموخت تا آموزه‌هاى عاشورایى نهضت اباعبد الله (ع)، رمز جاودانگى انقلاب اسلامى گردد.
امام جمعه بهاباد به اندیشه‌های امام خمینی ره اشاره کرد و بابیان اینکه حضرت امام خمینى (ره) را مى‌توان پیام آور عزت مسلمین و ملت ایران در نیم قرن اخیر دانست افزود: حضرت امام (ره) با شعار بازگشت به اسلام ناب محمدى (ص) و بازخوانى هویت اسلامى - ایرانى تلاش نمود تا به تدریج «عزت» از دست رفته ملت ایران را احیاء نماید.
امام جمعه بهاباد انتخاب حضرت آبت الله العظمی امام خامنه‌ای را به عنوان جانشین امام راحل تبریک گفت و افزود: با جانشینی مقام معظم رهبری تمام حربه‌های استکباری نقش بر آب شده است وکشور ما با تمام نا امنی‌ها با تدبیر مقام معظم رهبری در امنیت قرار دارد و به برکت جایگاه ولایت مطلقه فقیه باید قدردان باشیم و گوش به فرمان، ولی فقیه زمان داشته باشیم.
حجت الاسلام بشکانی امام جمعه بهاباد فرا رسیدن شهادت حضرت مولی الموحدین علی (ع) را به محضر مبارک امام عصر (عج) و مقام معظم رهبری و عموم شیعیان و إرادتمندان به آن حضرت تسلیت گفت و افزود: از مهم‌ترین شب‌هاى سال که به احتمال زیاد در ماه رمضان و در لیالى معروف به قدر واقع شده است، «شب قدر» است وشب قدر آنقدر عظمت دارد که به غیر از خدای متعال وآولیای الهی کسی از عظمت آن آگاهی ندارد.
وی با اشاره به اینکه بهترین عبادت‌ها در شب قدراست برحضور گسترده مردم بهاباد درشب‌های قدر تاکید کرد و افزود: بهترین عمل در این شب‌ها عبادت همراه با بینش و تفکرى است که رشد و تعالى و تغییر انسان مومن و هدایت او در مسیر مستقیم الهى که همان مسیر و راه ائمه هدایت و ولایت است رابرعهده دارد.
امام جمعه بهاباد به قبام خونین ۱۵ خرداد اشاره کرد و اظهارداشت:قیام ۱۵ خرداد را باید حقیقتاً «نقطه عطف» و به تعبیر حضرت امام (ره) «یوم الله» در تاریخ مبارزه مردم غیور ایران دانست چراکه سرمنشأ تحولى شگرف یعنى پیروزى نهایى انقلاب اسلامى ایران شد.
وی با بیان اینکه ۱۵ خرداد؛ سند مخالفت ملت ایران با استعمار جهانى است افزود: ۱۵ خرداد سند زنده مخالفت شجاعانه ملت ایران در مقابل استبداد عمال اجانب و در قبال استعمار چپ و راست بود.
امام جمعه بهاباد به فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان وتاکید بر شرکت مردم در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و افزود: إن شاءا... در اولین دقایق روز قدس و با شکوه‌تر از گذشته در راهپیمایی شرکت نموده و به مانند هر سال بر شکوه و عظمت این روز می‌افزائیم.
وی با بیان اینکه روز قدس یادگار إمام راحل است و إمسال در حالی این مراسم را برگزار می‌کنیم که منطقه و جهان تلاش دارد مسئله قدس فراموش شود و فلسطین از یاد برود افزود: شرکت پرشور مسلمانان متعهد و آزادی خواه در راهپیمایی روز 
جهانی قدس باعث انزوای بیش از پیش رژیم اشغالگر قدس خواهد شد.
ارسال نظرات