خبرهای داغ:

اعلام آمادگی بهزیستی برای حمایت از زنان زندانی

مشاور رییس سازمان بهزیستی در امور بانوان و خانواده، از حمایت این سازمان از زنان زندانی جرائم غیرعمد در مناطق محروم خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۳۲۲۳
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
 به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، فاطمه عباسی مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور در امور بانوان و خانواده، در گفتگو با خبرنگار   اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار، از زنان سرپرستی که به دلیل ارتکاب جرائم غیرعمد در زندان هستند، حمایت می کند و در این میان زنان زندانی مناطق محروم در اولویت قرار دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته دعوتنامه ستاد دیه به معاونت زنان و خانواده سازمان ریاست جمهوری و سازمان بزیستی کشور مبنی بر اجرای طرحی مشترک برای آزادسازی زنان زندانی جرائم غیرعمد ابلاغ شد و با پیگیری های انجام شده، از مجموع 200 زن زندانی جرائم غیرعمد در کشور، 15 زن با همکاری سازمان بهزیستی کشور و ستاد دیه از زندان آزاد شدند.

مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور در امور بانوان و خانواده خاطرنشان کرد: یک مشکل اساسی در انجام طرح سال گذشته مشارکت بهزیستی در آزادسازی زنان زندانی جرائم غیرعمد، مسئله واریز پول از حساب بهزیستی به حساب ستاد دیه بود؛ زیرا هر دو مجموعه دولتی هستند و در بحث واریز پول از یک نهاد دولتی به نهاد دولتی دیگر مشکلات قانونی و حقوقی وجود دارد؛ امیدوارم مسائلی این چنینی مرتفع شود.

ضرورت مشارکت خیران و موسسات خیریه در آزادی زنان زندانی

عباسی در ادامه یادآور شد: مشارکت در امر زنان زندانی جرائم مالی غیرعمد جزو وظایف تعریف شده سازمان بهزیستی کشور نیست، اما این سازمان از وجهه انسانی این مسئله در امر فوق مشارکت می کند.در صورت صلاحدید رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص مشارکت مجدد بهزیستی در آزادسازی زنان زندانی جرائم مالی غیرعمد و تامین بودجه مورد نیاز، بهزیستی در سال جاری نیز با ستاد دیه همکاری خواهد کرد.

وی در پایان اضافه کرد: در مسئله آزادسازی زنان زندانی جرائم مالی غیرعمد باید از ظرفیت حضور خیران، موسسات خیریه و مشارکت های مردمی استفاده شود تا این امر با سرعت بیشتری محقق شود و زنان زندانی به وی‍‍‍ژه زنانی که سرپرست خانواده نیز هستند، هر چه زودتر  به کانون خانواده خود برگردند.

گفتنی است آمار زنان زندانی جرائم مالی غیرعمد در سال گذشته 200 زن بود و به گفته اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها، این آمار در سال جاری به 360 زن افزایش پیدا کرده و بر این اساس آمار فوق در سال جاری با 80 درصد افزایش روبرو  است.

 

 

ارسال نظرات