خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قزوین:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قزوین گفت: نماز باعث بلوغ روح است و اگر روح مريض باشد انسان از نماز لذت نمی برد، پس در نهایت باید روح خود را چنان پرورش دهیم که باعث بلوغ شود
کد خبر: ۹۰۲۳۲۷۲
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مراسم گرامیداشت ولادت با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام در حَسَنیّه امام حسن مجتبی (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی جو مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.
حجت الاسلام مهدی جو با اشاره به حدیثی از نبی مکرم(ص) اظهار کرد: اگر قرار بود که عقل در هیبت یک انسان جلوه کند، بلا شک آن انسان امام حسن علیه السلام خواهد بود و همان طور که می دانیم ائمه معصومین علیهم السلام اسما الله هستند که اسامی و القاب ایشان آینه نمایان کننده صفات و جمال و جلال پروردگار هست.
وی گفت: روایت فوق طبق فرمایش پیامبر (ص) بر خلاف بسیاری از روایاتی که بین اهل بیت مشترک می باشد فقط مختص امام حسن مجتبی علیه السلام است.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: طبق احادیث اولین چیزی که توسط خداوند متعال آفریده شد عقل است و همان گونه که در کتاب شریف کافی می بینیم اولین باب آن با عقل و جهل و علم و جهل آغاز شده است و همچنین در جای دیگر عنوان شده که امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام فرمودند اولین چیزی که آفریده شده نور من است یعنی امیرالمؤمنین همان عقل است و در نهایت با اشاره به حدیث پیامبر در مورد امام مجتبی (ع) با عنوان عقل و حدیث فوق پی به ارزش والای امام حسن مجتبی علیه السلام می بریم.
حجت الاسلام مهدی جو ادامه داد: ولادت ایشان در میانه ماه مبارک رمضان می باشد که به نوبه خود منحصر به فرد است، زیرا ماه مبارک رمضان ماهی است که ابتدای آن برکت و وسط آن رحمت و پایان آن مغفرت است که می بینیم این رحمت است که با ایشان همزمان و همسو شده است.
وی عنوان کرد: کرامت که خاص ترین ویژگی حضرت می باشد حاصل رحمت است و مهم ترین جمله ای که گویای تمام اسرار عالم است بسم الله الرحمن الرحیم است که با رحمن و رحیم آغاز شده که همان رحمت است و این رحمت می باشد که حضرت را به کریم و در نهایت نماد کامل عقل تبدیل می کند و هر کس بهره ای از عقل برده باشد عاقل می شود.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) تصریح کرد: عقل سه کارکرد دارد که عبارتند از قدرشناسی، زیرکی و اعتدال، لکن اعتدال یعنی اینکه مومن هم باید رقیق القلب باشد و هم در برابر وسوسه های شیطان و هجمه دشمن مانند کوه استوار و راسخ باشد.
حجت الاسلام مهدی جو در پایان با اشاره به اهمیت نماز یادآور شد: نماز باعث بلوغ روح است و اگر روح مريض باشد انسان از نماز لذت نمی برد، پس در نهایت باید روح خود را چنان پرورش دهیم که باعث بلوغ شود و نمازی بخوانیم به مانند امام حسن مجتبی علیه السلام که وقتی در نماز می ایستیم تمام بند بند وجودمان خاشعانه در برابر خداوند متعال قرار گیرد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها