در راستای تحقق دولت الکترونیک و سلامت اداری

انجام صددرصد استعلامات اراضی به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شد

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان گفت: براساس وظايف حاكميتی و قانونی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداری کشور در تشخيص تعيين حدود و مساحت اراضی ملی دولتی و مستثنيات قانونی اشخاص استعلامات اراضی به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شد.
کد خبر: ۹۰۲۳۲۷۳
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبر گزاری بسیج هرمزگان؛ امید ذاکری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: براساس وظایف محوله در اجرای تعیین نوع و ماهیت عرصه و قوانین مرتبط به ویژه در اجرای ماده ١٣ آیین‌نامه اجرایی قانون ملی شدن، پاسخگویی به استعلامات وارده به عهده ادارات منابع طبیعی است.

وی افزود: با هدف تحقق سیاست‌های دولت در خصوص گسترش دولت الکترونیک، افزایش سلامت اداری و تسریع در پاسخگویی به متقاضیان از اسفند ماه سال گذشته پاسخگویی به استعلام‌های وضعیت اراضی بطور آزمایشی و بصورت پایلوت با هماهنگی انجام شده از طریق سامانه سامط و در دفاتر پیشخوان دولت آغاز شد.
مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان تاکید کرد: سامانه سامط یا همان سامانه استعلامات منابع طبیعی، مشترک بین دفاتر پیشخوان دولت و ادارات منابع طبیعی است و قابلیت نظارت و کنترل بر تمامی استعلاماتی که از طریق این سامانه توسط واحدهای شهرستانی انجام می‌شود توسط اداره کل استان و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور را دارد. 

ذاکری گفت: مطابق با دستورالعمل پاسخگویی به استعلامات مدارکی از قبیل نامه دستگاه استعلام کننده، نقشه دارای مختصات جغرافیایی(UTM) همراه با فایل نقشه مورد نیاز است که پس از سپری شدن مهلت آزمایشی از ابتدای خرداد ماه در کلیه شهرستان‌های استان این اقدام در حال اجرا می‌باشد که از نتایج آن زمان پاسخگویی به استعلام‌ها به کمتر از یک هفته یعنی نصف زمان قبل از اجرای طرح که بصورت دستی انجام می‌شد رسیده است.

ارسال نظرات