خبرهای داغ:
استاد دانشگاه و رزمنده دوران دفاع مقدس:

مردم سالاری دینی از اندیشه امام نشأت گرفت

فارسی عنوان کرد: نباید در این قرن به دنبال معجزه عصا گونه باشیم زیرا امام با دست خالی و فقط با اتکاء به خداوند متعال مقابل دشمنان شرق و غرب ایستادند و صراحتا اعلام کردند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند که این همان معجزه می باشد
کد خبر: ۹۰۲۳۲۸۸
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در مراسم گرامیداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال جانسوز حضرت امام خمینی(ره) که در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد، دکتر فارسی استاد دانشگاه و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: کبر، حسادت و حرص و طمع سه خصوصیتی است که انسان را هلاک می‌کند و موجب باز ماندن انسان مومن از مسیر نورانی الهی می شود.
وی گفت: امام خمینی(ره) از چهره های ماندگار و تاریخ ساز است که تا کنون دنیا به خود دیده است و ایشان از سه عنصر اساسی فقاهت، صداقت و سیاست برخوردار بوده و جزو شخصیت های تراز اول و تاثیر گذار جهانی می باشند.
این استاد دانشگاه اظهار کرد: امام خمینی(ره) با قیام علیه ظلم و تاریکی ها بعثت انبیاء و اهداف معصومین(ع) را در خاطره‌های ملت و امت اسلامی زنده کرد.
فارسی عنوان کرد: درک ساختار دین تا قبل از ایشان برای بسیاری از ما کار آسانی نبود ولی امام در برابر چشم جهانیان و همه فرقه ها حقیقت اسلام ناب را معنا کرده و درک آن را برای ما آسان نمودند و به گونه ای اسلام را برای ما تعریف کردند که قدرت‌های دنیا در مقایسه با آن پوشالی و توخالی هستند و رشته های چهل ساله آنها را بر علیه امت اسلامی پنبه کردند.
وی افزود: نباید در این قرن دنبال معجزه عصا گونه باشیم زیرا امام با دست خالی و فقط با اتکاء به خداوند متعال مقابل دشمنان شرق و غرب ایستادند و صراحتا اعلام کردند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند که این همان معجزه می باشد.
این رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: ایشان الگوی سیاسی اسلامی را وارد گفتمان سیاسی دنیا کرد و مردم سالاری دینی را نهادینه کرد و همچنان ثابت کرد که یک سیاستمدار و فیلسوف و حکیم توانمند است.
فارسی خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم همچون محسن حججی و سایر مجاهدین راه اسلام از دل همین انقلاب بیرون آمده اند و همانگونه که دیدیم دهها کشور در سوریه جمع شدند تا ریشه اسلام را بزنند ولی اکنون مجبورند که شکست مفتضحانه خود را بپذیرند.
وی اشاره کرد: یکی از ویژگی های امام راحل عبد صالح بودن ایشان بود که در لحظات پایانی عمر گرانقدرشان فرمودند با دلی آرام و قلبی مطمئن به سوی پروردگار خود میروم.
فارسی در پایان يادآور شد: ساده زیستی، اخلاص، تواضع، صلابت و مدیریت انقلاب و جنگ از دیگر ویژگی های بارز امام راحل می‌باشند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار