مدیر ستاد عتبات عالیات در آذربایجان شرقی اعلام کرد: ساخت ضریح مقدس تل زینبیه توسط هنرمندان آذربایجانی مراحل پایانی خود را طی و به زودی مونتاژ(سرهم بندی) نهایی می شود.
کد خبر: ۹۰۲۳۳۰۲
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی داداش زاده ساخت ضریح تل زینبیه در کربلای معلی را یکی از برنامه ها و فعالیت های اولویت دار و مهم ستاد بازسازی آذربایجان شرقی اعلام و اظهار کرد: ساخت این نیم ضریح توسط هنرمندان آذربایجان اعم از میناکاران، خاتم کاران و قلم زنان زبده از سال گذشته آغاز و هم اکنون این پروژه رو به اتمام است.
وی، یکی از اهداف اصلی ساخت این نیم ضریح را نشان دادن استعدادهای هنری آذربایجان در ساخت این گونه سازه ها بیان کرد و یادآور شد: با این اقدام انحصار ساخت ضریح از چند استان معدود، خارج می شود.
داداش زاده، هزینه اجرایی ساخت نیم ضریح تل زینبیه را 20 میلیارد ریال اعلام کرد.
به گفته وی در ساخت نیم ضریح مقدس تل زینبیه یک کیلوگرم طلای 18 عیار به کار رفته است که این طلاها طی تفاهم نامه ای با اتحادیه زرگران استان تامین و هزینه ای برای آن پرداخت نشده است.
داداش زاده با بیان اینکه قرار بود این پروژه سال گذشته به پایان رسیده و نصب شود، گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات به وجود آمده در تامین مصالح زمان بهره برداری و مونتاژ نهایی آن به طول انجامید.

ارسال نظرات