خبرهای داغ:
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی:
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شبستر با بیان اینکه نزدیک پنج هزار نفر اشتغال در سطح استان در طرح کارورزی دیده شده است، گفت: این طرح با یارانه پرداختی از سوی دولت، می‌تواند بخشی از اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را محقق کند.
کد خبر: ۹۰۲۳۳۰۹
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، طاهری با اشاره به اختصاص بیش از 10 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به شبستر گفت: از این میزان بیش از 12 میلیارد ریال در قالب 203 طرح برای ایجاد مشاغل خانگی معرفی شده که تنها تاکنون 9/1 میلیارد ریال توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

وی،  جذب این تسهیلات را برای رونق اشتغال در شهرها و روستاها بسیار ضروری ذکر کرد و افزود: استعدادیابی هر روستا و حرکت به سمت استفاده از ظرفیت‌های داخلی روستاها نیز در افزایش اشتغال روستایی و ایجاد روند مهاجرت معکوس نقش مهمی دارد.

طاهری ضمن توضیحاتی پیرامون اعتبارات شهرستان در طرح‌های ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و همچنین طرح فراگیر اشتغال و مشکلات سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی شهرستان ارائه و اضافه کرد:  تاکنون تعداد 249 طرح فراگیر و 317 طرح روستایی در سامانه کارا در شهرستان شبستر ثبت نام کرده‌اند که تاکنون در مجموع 49 طرح مورد تصویب قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: با پیگیری‌های به عمل آمده بخش اعظمی از مشکلات تولید و سرمایه‌گذاران مرتفع شده و حل موانع باقیمانده نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط است که لازم است در صورت تداوم مشکلات، موضوع از طریق کار گروه‌های استانی قابل پیگیری است. 

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نزدیک پنج هزار نفر اشتغال در سطح استان در طرح کارورزی دیده شده است، گفت: این طرح با یارانه پرداختی از سوی دولت، می‌تواند بخشی از اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را محقق کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها