مدیر کل فنی و حرفه ای آذربایجان‌شرقی:

ایجاد سه هزار شغل از طریق استاد شاگردی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی در نشست کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شبستر به اهمیت مهارت آموزی محیط کار واقعی(استاد شاگردی) اشاره کرد و گفت: در این ارتباط سه هزار نفر سهمیه تعهد استان تعریف شده که تاکنون 630 نفر در سطح استان جذب شده و از این رقم 17 نفر نیز در شبستر جذب شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۲۳۳۳۴
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، یعقوب نماینده، نیاز سنجی در پیرامون رشته‌های آموزشی مورد نیاز و دارای مهارت لازم دانست و اظهار امیدواری کرد که این امر با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محقق شود.

وی، نیروی انسانی را مهم‌ترین رکن جامعه عنوان کرد و گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر در رشد کارآفرینی و توسعه جامعه نقش بسزایی دارد. 

نماینده،  شبستر را جزو مناطق فرهنگی، و مردم آن را معتقد به فرهنگ کار عنوان کرد و گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد از جمله اولویت‌های مهم است چرا که متاسفانه اکثر جوانان جویای کار فاقد فن و مهارت هستند. 

وی با بیان این مطلب که مهم‌ترین رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی ماهر برای ورود به بازار کار است اظهار داشت: هر چه نیروی کار از مهارت های بروزتری برخوردار باشند، تولید با کیفیت‌تر و رقابت‌پذیرتری خواهیم داشت و تحقق شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی دست‌یافتنی‌تر خواهد شد.

نماینده بضاعت مالی دولت را محدود ذکر کرد و گفت: ارتقاء مهارت و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، سرمایه‌گذاری و اشتغال پایدار را برای نیروی کار جامعه فراهم می‌کند و باید با پرهیز از نگاه حاکمیتی به دولت، انتظار نداشته باشیم که بدون آموزش و مهارت به تولید کیفی دست خواهیم یافت.

وی بیان داشت: کلید توسعه هر جامعه نیروی انسانی ماهر و توانمند است و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزش‌های مهارتی می‌تواند زمینه فرصت‌های شغلی مناسبی را ایجاد کند. 

نماینده تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین عناصر اشتغال‌زایی، مهارت است و فنی و حرفه‌ای بهترین بستر برای مهارت‌آموزی است که بر این اساس لازم است به آموزش فنی و حرفه‌ای توجه بیشتری شود.

وی طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی را راهکار مناسبی برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان دانست و اظهار داشت: در این طرح میزان سهمیه استان 4 هزار و 995 نفر و سهم شهرستان شبستر 256 نفر است که تاکنون در شبستر 194 نفر کارورز و هشت واحد پذیرنده در سامانه مزبور ثبت نام کرده‌اند ولی متاسفانه جذب واحدهای پذیرنده نشده‌اند از این رو دستگاه‌های متولی باید برای بهبود رتبه شهرستان در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی تلاش کنند.

نماینده به اهمیت مهارت آموزی محیط کار واقعی(استاد شاگردی) اشاره کرد و گفت: در این ارتباط سه هزار نفر سهمیه تعهد استان تعریف شده که تاکنون 630 نفر در سطح استان جذب شده و از این رقم 17 نفر نیز در شبستر جذب شده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار