خبرهای داغ:
برپا شد:

تشکیل کارگروه تخصصی شرکت های دانش بنیان با اوقاف قزوین

اولین جلسه کارگروه تخصصی شرکت های دانش بنیان با اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین برگزار شد و ایده های در حوزه های آموزشی و تولید ملی مطرح و بحث و تبادل نظر شد.
کد خبر: ۹۰۲۳۳۵۰
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مهندس محمدعلی حاجی پور مسئول علمی و امورنخبگان شهید فهمیده قزوین در کارگروه تخصصی شرکت های دانش بنیان با اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: موقوفات باید به سمتی بروند که جوانان و ساختارهای علم و فناوری بتوانند از مزایای آن برخوردار شوند.
وی افزود: با توجه به پیچیدگی های جامعه امروزی نسبت به جوامع گذشته ضرورت دارد واقفین در توسعه علم و فناوری بیش از پیش همت کنند
حاجی پور با تاکید بر اهمیت و جایگاه وقف در آموزه‌های دینی، اظهار کرد: باید با هماهنگی لازم برنامه ریزی جهت بهره مندی حوزه علم و فناوری از ظرفیت های وقف صورت پذیرد .
وی در ادامه با اشاره به فعالیتهای پارک علم و فناوری ، اظهار کرد: پارک علم و فناوری به دنبال عدالت و برخورداری همه افراد صاحب ایده از این امکانات است و امیدواریم دانشجویان و فارغ التحصیلان بیشتری بتوانند از امتیازات آن بهره مند شوند.
علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان قرار خواهد گرفت.
حسن تقی پور رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان قزوین هدف از برگزاری این همایش را دور هم جمع شدن برای همفکری جهت شناخت ظرفیت‌های تعامل بین وقف و حوزه علم و فناوری عنوان و ابراز امیدواری کرد: برگزاری این نوع جلسات بتواند باعث ثمرات بیشتر در جامعه شود.
وی با اشاره به ورود اوقاف به سرمایه‌گذاری در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان، از افرادی که در حوزه شرکت‌های دانش بنیان طرح و ایده‌ای دارند و سرمایه لازم برای اجرایی کردن آن را ندارند، خواست به اوقاف مراجعه کنند.
وی با اشاره به رویکرد اوقاف برای گرایش به سمت موضوع علم و فناوری در کشور عنوان کرد: دو موضوع توسعه فرهنگ وقف برای علم و فناوری و سرمایه‌گذاری موقوفات در شرکت‌های دانش بنیان دنبال می‌شود.
تقی پور با بیان اینکه وقف در طول تاریخ نقش مهمی را در ترویج علم و دانش داشته، بیان کرد: وقف اختصاص به حسینیه و مسجد و بقعه نداشته و توانسته در بخش های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و ... نقش آفرینی کند.
رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان قزوین با اشاره وقفی بودن دانشگاه های بزرگی مثل دانشگاه آکسفورد و یا جایزه نوبل، گفت: باید در استان نیز چنین موقوفاتی در نظر گرفته شود، چراکه به عنوان مثال اگر موقوفه ای برای اختصاص جایزه به فعال ترین پژوهشگر سال در استان نظر گرفته شود شاهد تحرک علمی در استان خواهیم بود.
تقی پور در ادامه با بیان اینکه باید در پارک های علم و فناوری موقوفاتی برای اداره در نظر گرفته شود، از شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری خواست تا از فرهنگ وقف برای رسیدن به استقلال خود استفاده کنند.
شایان ذکر این جلسه که اولین جلسه کارگروه تخصصی شرکت های دانش بنیان با اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین بود ایده های در حوزه های آموزشی و تولید ملی مطرح و بحث و تبادل نظر شد.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها