خبرهای داغ:
در وصیت نامه شهید رمضان ابراهیم زاده می خوانیم: از تمام برادران و خواهران تقاضا دارم كه دستورات امام عزيز را مو به مو اجرا كنند و پشتيبان ولايت فقيه باشند و همواره پشت سر روحانيت مترقى و متعهد باشند و دست از امام عزيز بر ندارند ، زيرا غافل شدن از اسلام همانا و گرفتار چپاولگران تاريخ همانا .
کد خبر: ۹۰۲۳۳۶۴
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، به بهانه نزدیک شدن به کنگره بزرگ 2هزار شهید استان بنا داریم زندگینامه و وصیت نامه تعدادی از شهدا را منتشر کنیم.

امروز به معرفی شهیدی از دیار سرایان می پردازیم که متولد رمضان است و علی گونه زیسته و حسین گونه در عملیات بیت المقدس در خردادماه به شهادت رسیده است.  

غفلت از اسلام شما را گرفتار چپاولگران تاریخ می کند

زندگینامه شهید رمضان ابراهيم زاده

  شهید رمضان ابراهیم زاده ، یکی دیگر از عاشقان معبود که شوق پر کشیدن اورا به مسلخ  عشق کشید ، به تاریخ 5/2/1339 در شهرستان سرایان در یک خانواده ساده وبی آلایش دیده به جهان گشود . از آنجائیکه شهید عزیز در ماه رمضان متولد شد ، نامش را رمضان گذاشتند.

 در دوران طفولیت وقبل از دبستان ، برای فراگیری قرآن به مکتب خانه فرستاده شد واز آن پس تا لحظه شهادت ، هرگز از قرآن جدا نشد . شهید از همان اوان  کودکی ، در کنار تحصیل و فراگیری علم ، در کار کشاورزی کمک حال پدرش بود وتا پایان دوره راهنمائی ، اوضاع به همین منوال گذشت ، تا اینکه درسن 15 سالگی پدرش را از دست داد وسرپرستی خانواده 6 نفره به عهده او واگذار گردید .

باسختی هم کار کشاورزی می کرد وهم درس می خواند ، تا اینکه در سن 19 سالگی دیپلم خود را گرفت ودر بهمن سال 1359 به سربازی اعزام شد . دوره آموزشی را درکرمان به پایان رساند و در لشکر 21 حمزه به تهران اعزام شد ، سپس به جبهه اعزام و مدت یک سال با دشمن بعثی مبارزه کرد .

غفلت از اسلام شما را گرفتار چپاولگران تاریخ می کند

سرانجام در تاریخ 20/3/1361 در عملیات آزادسازی خرمشهر در منطقه شلمچه ، بر اثر اصابت ترکش خمپاره ، خاک خوزستان را از خونش رنگین و جان به جان آفرین تسلیم نمود.

او در طول دوران زندگیش ، در رفتار و حركات و اخلاقش الگو بود و در محيط تحصيل و اجتماع و خانواده كسي از او نگراني يا ناراحتي نداشت و اسباب رنجش ديگران را فراهم نمي كرد. وي بعلت مزين بودن به اخلاق اسلامي، امانتداري، وفاي به عهد و برخورداري از حس مساعدت به ديگران ، در ميان مردم محبوب بود.

رمضان به مسائل اعتقادي پاي بند و در انجام آنها كوشا بود و به نماز بخوبي توجه داشت . وي كه زاده رمضان بود براستي با ماه مبارك رمضان هم مأنوس بود. و قبل از رسيدن به سن تكليف در انجامش كوتاهي نداشت . او در جلسات مذهبي و هيئات سينه زني بصورت جدي و با علاقه و پيوسته شركت مي كرد.

وي در انجام كارهاي خير اجتماعي، با اينكه بضاعت چنداني نداشت، پيشقدم بود، خيلي از شبها را در بسيج مي گذرانيد و با تلاش خالصانه اش به ايفاي نقش در امور اجتماعي مي پرداخت. داراي روحيه اي قوي و خلل ناپذير و برخوردار از فرهنگ و بينشي نسبتاً جامع نسبت به انقلاب و اسلام و فرايضش بود. و در صحنه هاي لازم و مفيد اجتماع حضوري فعال داشت .

غفلت از اسلام شما را گرفتار چپاولگران تاریخ می کند

وصيت‌نامه شهید رمضان ابراهيم زاده:

 بسم الله الرحمن الرحيم

 (( و لا تحسبن الذين قتلوا فى سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون )) اينجانب سرباز الله رمضان ابراهيم زاده ، دوستدار رهبر بت شكن زمان و آرزويم همانا پيروزى نهايى لشكر اسلام و نابودى كفر جهانى و فرج حضرت مهدى (عج) مى باشد و از خداوند قادر متعال مى خواهم كه اكنون كه در جهاد اصغر لباس رزم بر تن دارم ، مرا بر جهاد اكبر  كه همانا مبارزه با نفس پليد مى باشد پيروز گرداند و از خداوند بزرگ مى خواهم كه قلم عفو بر گناهانم بكشد و گرچه هركسى را مقام شهادت شايسته نيست ، ولى خوب از خداوند مى خواهم از باب فضل و كرمش با من رفتار كند و حال كه بنا است روزى از اين دنيا بروم پس چه بهتر طورى بروم كه مايه خشنودى خودش باشد و آن نوع رفتن از اين دنيا را من  با آگاهى كامل ، مرگ سرخ مى دانم ، زيرا :

گرچه مرگ سرخ رنگين است               بهتر از زندگى ننگين است

و اين درس را از آموزگارم حسين (ع) آموختم كه گفت :

(( انى لا ارى الموت الا السعاده و الحيوه مع الظالمين الا برما )) بلى ، درست اينطور است و در اكثر نقاط دنيا ، به مظلومين ظلم مى شود و امروزه بزرگ رهبر انقلاب اسلامى ايران ، امام امت ، خمينى كبير، در مقابل همه ظالمين ايستاده و من در كشورى كه رهبرش روح الله و ارتشش جند الله و ملتش حزب الله و روزهايش يوم الله است،  شهادت را افتخار خود مى دانم.

غفلت از اسلام شما را گرفتار چپاولگران تاریخ می کند

و به مادرم سفارش مى كنم كه هيچ ناراحتى به خود راه ندهيد و از بابت من آسوده خاطر باشيد ، زيرا اين راه را با آگاهى كامل انتخاب كرده ام و باز به مادرم و برادرانم و خواهرم سفارش مى كنم كه بلند گريه نكنند ، زيرا دشمنان اسلام خوشحال مى شوند و از تمامى قومان و خويشان و خواهران و برادران مسلمانم مى خواهم كه اگر از من بدى ديده اند به بزرگى خودشان ببخشند .

و از تمام برادران و خواهران تقاضا دارم كه دستورات امام عزيز را مو به مو اجرا كنند و پشتيبان ولايت فقيه باشند و همواره پشت سر روحانيت مترقى و متعهد باشند و دست از امام عزيز بر ندارند ، زيرا غافل شدن از اسلام همانا و گرفتار چپاولگران تاريخ همانا .

غارتگران شرق و غرب مى خواهند شما را از صراط مستقيم منحرف كنند اما شما بايد آگاه باشيد و گوش به فرمان روحانيت اصيل و متعهد ، زيرا اينها در طول تاريخ به اثبات رساندند كه همواره در خط اسلام و براى رفاه مستضعفين گام بر مى دارند.

غفلت از اسلام شما را گرفتار چپاولگران تاریخ می کند

پس آگاه باشيد و از تفرقه بپرهيزيد و اتحاد خود را همچنان حفظ كنيد كه دشمنان از اتحاد شما مى ترسند و تا وقتى اتحاد داشته باشيد هيچگونه آسيبى به شما نخواهد رسيد و باز سفارش مى كنم به مادرم و تمامى خانواده شهدا كه امروز روزى نيست كه بر سر قبر شهدا گريه كنيد ، امروز بايد پيام شهيدان را به گوش جهانيان برسانيد .

شهيدان كه براى برپايى احكام اسلام بزرگترين سرمايه خود را با شوق كف دست گذاشته اند ، شهيدان كه در آخرين لحظه زندگى ندايش در دل اين بود اگر آزادى نسل آينده ، برقرارى حكومت الله و قوانين قرآن جز با ريختن خون ما ميسر نيست ، پس اى گلوله هاى مزدوران ، بدنهاى ما را تكه پاره كنيد تا اسلام عزيز زنده بماند .

و به برادرانم سفارش مى كنم كه دست از آموختن علم و دانش برندارند و براى آموختن علم صحيح از هيچ كوششى دريغ نورزند . دستورات ائمه معصومين را سرلوحه زندگى خويش قرار دهند و باز از برادرانم مى خواهم كه مادرم را غصه ندهند و كارى نكنند كه مادر از دست آنها ناراحت شود و در كارهاى روزمره گوش به حرف مادر و هر طور مادرم گفت ، آنطور عمل كنند .

در خاتمه براى خانواده ام صبرى زينب گونه و براى اسلام پيروزى و براى كفر نابودى و براى امام عزيز طول عمر و براى ملت ايران روزهاى خوشى را آرزو مى كنم و در اينجا شما را به خداى بزرگ مى سپارم .

  هو الباقى

غفلت از اسلام شما را گرفتار چپاولگران تاریخ می کند

ارسال نظرات
پر بیننده ها