سفیر سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ آمریکا در رژیم صهیونیستی با انتقاد تند از بی‌توجهی درباره ایجاد ائتلاف برای اعمال تحریم‌های فلج کننده علیه ایران، به جنگ تعرفه‌ای واشنگتن علیه اتحادیه اروپا تاخت.
کد خبر: ۹۰۲۳۳۹۹
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴


به گزارش خبرگزاری بسیج، در حالی که واکنش‌های تند اروپا، کانادا و مکزیک به اقدام آمریکا در اعمال تعرفه‌های واردات فولاد ادامه دارد، سفیر سابق واشنگتن در فلسطین اشغالی این کار دولت دونالد ترامپ را مانعی بر سر راه اعمال تحریم‌ها علیه ایران دانسته است.

اعلام دولت آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه بر واردات فلزات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، با واکنش تند و منفی سفیر سابق واشنگتن در رژیم صهیونیستی مواجه شد.


دن شاپیرو سفیر سابق آمریکا در فلسطین اشغالی و نتانیاهو

پیشتر رئیس کمیسیون اروپا با بیان اینکه از تصمیم آمریکا درباره تعرفه‌ها نگران است گفته بود: «ما در روزهای آینده تدابیری را برای مقابله با آن معرفی خواهیم کرد» (جزئیات بیشتر).

 سفیر سابق آمریکا در فلسطین اشغالی در بیان دلیل مخالفتش، بر تاثیر منفی این اقدام دولت ترامپ بر ایجاد ائتلاف جهت اعمال تحریم‌های علیه ایران تاکید کرد.

«دن شاپیرو» در سلسله توئیت‌هایی، از اقدام دولت آمریکا برای اعمال جنگ تجاری تعرفه‌ای با اروپا به شدت انتقاد کرد.

او نوشت: «اگر شما در تلاش برای جذب اعمال فشار بر اروپایی‌ها برای اعمال تحریم‌های فلج کننده روی ایران هستید، آیا تشدید جنگ تجاری تعرفه‌ها سبب قطع و از بین بردن این اولویت امنیتی بسیار مهم نمی‌شود؟ آیا ما باید انتظار داشته باشیم که اروپایی‌ها ملایم و با احتیاط این مسائل را قبول کنند؟ آنها هم اقتصادهایی دارند»(که باید به آن توجه کنند).

سفیر سال‌های 2011 تا 2017 واشنگتن در تل‌آویو ادامه داد: «ببخشید آیا ما در تلاش برای ایجاد یک ائتلاف جهت اعمال تحریم‌های فلج کننده علیه ایران نیستیم؟»

سفیر دولت باراک اوباما در رژیم صهیونیستی افزود: «تحریم‌های فلج کننده: علیه ایران یا اعمال تعرفه‌های فولاد علیه اروپا؟ اولویت بندی کنید».

ارسال نظرات