بوشهر - فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: دهکده مقاومت و باغ موزه دفاع مقدس در استان بوشهر ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۳۴۸۲
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سردار علی رزمجو صبح شنبه در نخستین نشست هماهنگی کنگره سرداران و شهدای استان که با استاندار بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: این کنگره در استان‌های مختلف برگزار شده و آخرین کنگره بزرگ شهدای استان بوشهر هم حدود ۱۴ سال پیش برگزار شده و قرار است کنگره بعدی استان بوشهر، نیمه دوم سال آینده برگزار شود.


وی با اشاره به ساختار کلی کنگره شهدای استان بوشهر تصریح کرد: این کنگره از یک شورای سیاست‌گذاری و یک ستاد اجرایی تشکیل شده که در شورای سیاست‌گذاری نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر و در ستاد اجرایی هم استاندار به عنوان رئیس ستاد و فرمانده سپاه به عنوان دبیر ستاد حضور دارند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بیان کرد: کنگره شهدا بر اساس اعلام کشور ۲۰ کمیته دارد اما بر اساس نیاز و صلاحدید استانی این تعداد کمیته کم و یا زیاد خواهد شد و روسای کمیته ها هم روسای اداراتی هستند که در هر کمیته تخصصی حضور خواهند داشت.

رزمجو با تشریح برنامه‌های اجرایی تا زمان برگزاری کنگره بیان کرد: برای شروع باید ستاد کنگره راه‌اندازی شده تا کمیته ها هم بر اساس این ستاد فعالیت خود را آغاز کنند.

وی گفت: تولیدات ماندگار فرهنگی، ساخت آثار ماندگار نمادین مثل دهکده مقاومت، باغ موزه دفاع مقدس و...، تحقیقات علمی و پژوهشی، بازدید، گردهمایی و تجلیل ها، برگزاری جشنواره ها و مراسمات یادمان های شهدای شهرستان‌ها و اقشار مختلف، تبلیغات و فضاسازی در سطح ملی و استانی از جمله کارهایی است که باید تا زمان برگزاری کنگره انجام شود.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر اضافه کرد: برپایی نمایشگاه، معرفی نقش استان بوشهر در جنگ تحمیلی، جمع آوری آثار شهدا، فعالیت های فضای مجازی، انعکاس مطبوعاتی کنگره و نهایتا برگزاری کنگره از دیگر اموری است که باید در مدت باقیمانده انجام دهیم.

رزمجو با اشاره به نقش و جایگاه والای شهدای در نظام خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت کار شهدا در دوران جنگ تحمیلی و اینکه شهدا سرمایه‌های نظام هستند، افق این کنگره را روشن می بینم.
ارسال نظرات