خبرهای داغ:
رئیس کل بیمه مرکزی،گزارش آمار (اولیه) عملکرد صنعت بیمه در سال ۱۳۹۶ را اعلام کرد.
کد خبر: ۹۰۲۳۴۹۱
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر همتی با اعلام این خبر گفت: مبلغ حق بيمه توليدي و خسارت پرداختي صنعت بیمه در سال ۹۶ به ترتيب در حدود ۳۳۵,۹ و ۲۱۱.۲ هزار ميليارد ریال است.

همچنین رشد حق بيمه توليدي و رشد خسارت پرداختي (نسبت به سال گذشته) به ترتيب ۲۱,۱ و ۱۶.۴ درصد است.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: نسبت خسارت بازار با ۲,۵ واحد کاهش (در مقايسه با سال قبل) به ۶۲.۹ درصد رسیده است و در حدود ۶۱ ميليون بيمه نامه صادر و حدود ۴۸.۱ ميليون فقره خسارت پرداخت شده است.

وی از افزایش تعداد بيمه نامه ‌هاي صادره و تعداد موارد خسارت پرداختی خبر داد و گفت: این تعداد به ترتيب ۱۱,۹ درصد و ۵۱.۱ درصد بيشتر از سال گذشته بوده است و سهم بخش غيردولتي از حق بيمه توليدي و خسارت پرداختي صنعت بيمه به ترتيب ۶۷.۸ درصد و ۵۸.۸ درصد است.

دکتر همتی در خصوص سهم رشته هایی که از پرتفوی بالایی در صنعت بیمه برخوردارند گفت: سهم ۳ رشته بیمه شخص ثالث و مازاد، درمان و زندگی به ترتیب ۳۷,۴، ۲۳.۳ و ۱۴.۴ درصد از پرتفوی حق بیمه تولیدی در بازار است. همچنین سهم بیمه های غیراجباری (کل رشته های بیمه به جز شخص ثالث و حوادث راننده) از حق بیمه تولیدی بازار بیمه به ۵۷.۵ درصد رسید.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: تعداد ۹ شركت‌ بيمه ايران، آسيا، دانا، دی، البرز، پارسیان پاسارگاد، معلم و کوثر (هر يك داراي سهم بالاتر از ۳ درصد)، در مجموع ۸۱ درصد از حق بیمه تولیدی بازار را به خود اختصاص داده اند و ۱۹ درصد باقی مانده بین ۲۰ شرکت دیگر توزیع شده است.

وی همچنین با اشاره به بهبود شاخص هرفیندال گفت: انحصار بازار بیمه بر اساس شاخص هرفیندال- هیرشمن معادل ۱۴۰۴ واحد است که در مقایسه با سال قبل ۳۶۲ واحد (معادل ۲۰,۵ درصد) کمتر شده و بهبود یافته است.

رئیس شورای عالی بیمه در پایان گفت: شاخص حق بیمه سرانه طی این سال به حدود ۴,۲ میلیون ریال می رسد که در مقایسه با سال گذشته ۱۸.۴ درصد رشد داشته است و پیش بینی می شود شاخص ضریب نفوذ بیمه در سال ۱۳۹۶ حداقل به ۲.۳ درصد برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها