گزارش «بسیج» از مراسم اهدای 101 هزار جفت کفش به دانش آموزان نیازمند/2
رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: شاید بالاترین خدمت بانک ملت برای نیازمندان وام و تسهیلاتی بود که در مدت 8 سال به ارزش 1500 میلیارد تومان اعطا کرد.
کد خبر: ۹۰۲۳۵۰۰
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج؛ سید پرویز فتاح،رئیس کمیته امداد امام خمینی؛ در آیین اهدای 101 هزار جفت کفش به دانش آموزان کم بضاعت و نیازمند کمیته امداد امام خمینی(ره) که صبح امروز با حضور مدیران ارشد بانک ملت و کمیته امداد امام خمینی ( ره)  در محل ساختمان اصلی بانک ملت برگزار شد با اشاره به این کار خیرخواهانه و خداپسندانه   بانک ملت گفت:  تدبیر بر این بود تا مراسم اهدای کفش در ماه رمضان قرار بگیرد و در این خصوص برنامه ریزی نکرده بودیم و زمان کار خیر را خدای متعال بر عهده می گیرد.

وی افزود:  یک ماه قبل جلسه ای داشتیم تا شاهد مشارکت بانک ها در کارهای خیر پیش آمد و بانک ملت هم پیشتاز شد. از بین تمام نیازمندی ها کفش انتخاب شد و در سال حمایت از کالای ایرانی از تولید داخلی برای دانش آموزان کفش تولید کردیم. با برنامه ریزی انجام شده برای 5 استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کهگلویه و خوزستان لرستان مشمول اهدایی های کفش های تولید شده بودند.

فتاح: بزرگ ترین اقدام بانک ملت اعطای 1500 میلیارد وام به نیازمندان بود

رئیس کمیته امداد امام خمینی عنوان کرد: شاید مراسم اهدای کفش به افراد بی بضاعت در ماه رمضان که منتسب به حضرت علی (ع) است بی حکمت نباشد چون کفش های خاص حضرت در تاریخ مشهور  است.قطعا دعای خیر و شادی دل صاحبان این کفش نصیب بانیان و دست اندرکاران کفش های خواهد شد.

وی افزود: شاید بالاترین خدمت بانک ملت برای نیازمندان وام و تسهیلاتی بود که در مدت 8 سال به ارزش 1500 میلیارد تومان اعطا کرد؛در همین جا از مدیرعامل و هیئت مدیره بانک ملت درخواست دارم تا نمایشگاهی برپا کند تا همگان اثر تسهیلات این بانک به نیازمندان و خانواده های محروم را ببینند.

فتاح گفت: شاید ما به سادگی فکر کنیم که تعدادی وام از سوی بانک ملت اهدا شد اما همین تسهیلات زندگی هایی را نجات داده است.این وام به خاطر قرض الحسنه بودن برکات بسیاری دارد و مانند تسهیلات دیگر بانکی که سودهای آن اثرات مخرب برای اقتصاد کشور داشته است؛ نیست  و وعده خداوند است که وام قرض الحسنه را مضاعف می کند و خداوند علاوه بر اضافه کردن مال وعده غفران می دهد. لذا پیشنهاد می کنیم وام قرض الحسنه را افزایش دهیم ،.چنانکه بانک ملت در سال گذشته در این مسیر رتبه دوم بانک های کشور را به خود اختصاص داده و امیدواریم که رتبه اول را از آن خود کند.

وی خاطرنشان کرد: بانک ملت با نیت خیر خود اثرات بسیاری را جاری و ساری کرد و برای همین موضوع تبریک می گویم.البته این بانک ملت حرکت کوچکی در ساخت مسکن برای افراد بی بضاعت داشته که قابل تقدیر است.شایان ذکراست؛ پیگیری های بانک ملت برای اهدای کفش به دنش آموزان بی بضاعت قابل تحسین و مشخص است این بانک کار خیر را باجان و دل انجام  می دهد. گفتنی است در جلسه ای که با رییس کل بانک مرکزی و رییس جمهور داشتیم از اقدامات بانک ملت کمال تشکر را کردم. جالب است بدانید که اقای سیف اعلام کردند که بانک ملت اقدامات خیرخواهانه خود را از روی دل و اعتقاد انجام داده و دستوری در این خصوص وجود نداشته است.اگر بانک ها در کنار منابع محدود مالی و الزاماتی همچون پرداخت وام ازدواج،تسهیلات بانکی و... در کنار کمیته امداد کمک رسانی می کنند نشان از اعتقادی است که در بین مدیران و دست اندرکاران این بانک  ها ایجاد شده است.

ارسال نظرات