امام جمعه شهرستان هیرمند:

قیام 15 خرداد پایه های ظلم را سست کرد

امام جمعه شهرستان هیرمند گفت: کشتار ۱۵ هزار ایرانی حامی اسلام در این روز بزرگترین سند جنایت حکومت پهلوی است که نشان می دهد شاه عملا توجهی به ملت نداشته است.
کد خبر: ۹۰۲۳۵۲۲
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰

حجت الاسلام ابراهیم گزمه، امام جمعه شهرستان هیرمند در گفت و گو با خبرنگار بسیج از هیرمند؛ گفت: قیام ۱۵ خرداد حرکت مردمی در راستای اسلام باوری و به جهت برچیدن ظلم در کشور رخ داد.

وی افزود: قتل عام مرم معترض توسط حکومت طاغوت، روز خونینی را در تاریخ معاصر ایران به جای نهاده است، مردمی که با نام اسلام و به حمایت از امام راحل به میدان آمده بودند.

گزمه تصریح کرد: با برخواستن مردم در ۱۵ خرداد سال ۴۲ اولین پایه‌های رژیم پهلوی سست شد و مردم توانستتد ترس و وحشت بی نظیری بر دل رژیم طاغوتی بیاندازند.

امام جمعه شهرستان هیرمند بیان کرد: کشتار ۱۵ هزار ایرانی حامی اسلام در این روز بزرگترین سند جنایت حکومت پهلوی است که نشان می‌دهد شاه عملا توجهی به ملت نداشته است و برای حفظ قدرت دست به هر کاری می‌زند.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: امروز باید آموزه‌های این قیام ارزشمند به جوانان یادآوری شود و به همین روال به نسل‌های بعد منتقل شود، زیرا تاریخ معاصر کشور را باید آموخت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار