عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: واردات ۲۰ میلیون دست پیراهن مشکی با اقتصاد مقاومتی که نسخه جایگزین کشور برای شرایط جدید است، سازگار نیست.
کد خبر: ۹۰۲۳۵۳۹
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسینعلی حاجی دلیگانی ، با بیان اینکه یک صدم اراضی دنیا  درحالی در ایران قرار گرفته که حدود 7 درصد منابع زیرزمینی کل جهان در اختیار ماست، گفت: باید با بسیج منابع و به‌کارگیری نیروی انسانی متخصص از این ظرفیتها استفاده کنیم.

وی افزود،  کشور ما هیچ گونه کسری به لحاظ منابع ندارد و به همین دلیل تولیدکنندگان ما نباید فعالیتهای آتی اقتصادی خود را به مسائل سیاسی گره بزنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بعد از عدم نتیجه گیری اقتصادی از مذاکرات سیاسی باید به سراغ نسخه شفا بخش اقتصاد مقاومتی برویم، گفت: در خصوص اقتصاد مقاومتی به غیر صدور بخشنامه های مختلف اقدام عملی خاصی انجام نشده است.
وی گفت:برای بازکردن گره اقتصاد از مذاکرات سیاسی در کنار حرکت به سمت پیاده سازی اقتصادی مقاومتی باید در قدم اول  واردات بی رویه کنترل شود.

تقاضای شهرداری برای واردات 100 دستگاه نعش کش
به گفته حاجی دلیگانی، اخیرا شهرداری تهران تقاضای واردات 100دستگاه نعش کش را ارائه کرده و دولت نیز آن را پذیرفته است، متاسفانه رئیس مجلس نیز بدون آنکه سوال بپرسد چرا با وجود تولید داخل به سمت واردات این قبیل خودروها باید حرکت کنیم، عدم مغایرت این خرید با قوانین کشور را تایید کرده است.
همچنین اخیرا بحث خرید 7 دستگاه خودروی ضد گلوله مطرح شده است که در کارخانه ایران خودرو ظرفیت کافی برای ساخت این نوع خودروهانیز وجود دارد.

چه کسانی 20 میلیون پیراهن مشکی و پارچه کفن وارد کردند
وی با بیان اینکه حدود 20 میلیون پیراهن مشکی اواخر سال گذشته وارد کشور شده است، گفت: دنبال آن هستیم که با شناسایی واردکننده اصلی او را تحت تعقیب قرار دهیم اما نکته مهمی که وجود دارد این است که واقعا نمیتوان تخمین زد وقتی این تعداد پیراهن از خارج وارد می‌شود چه تعداد جوانان کشور بیکار می‌شوند. در همین راستا مطلع شدیم که 2 میلیون متر مربع پارچه کفن وارد شده و مشخص نیست دولت چه برنامه ای برای مقابله با واردات این نوع کالاها دارد. این دست موضوعات تولید کنندگان داخلی را از ادامه مسیر تولید نا امید می‌کند پس باید با آن مقابله کرد.

برکناری مدیران کار نابلد در شرایط جدید اقتصادی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه، دولت بایستی گره  مساله اقتصاد را با برجام و FATF (الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریزم و مقابله با پولشویی) قطع کند، گفت: باید به سمت استفاده از ظرفیتهای داخلی گردش کنیم و در این راستا لازم است دولت مدیران اقتصادی که در راس قرار گرفته و توانایی صحیح اداره کشور و تطبیق با وضعیت جدید را ندارند برکنار کند. البته به جای آنها باید مدیرانی که تفکر جهادی دارند و نگاهشان به ظرفیتهای داخلی است به کار گرفته شوند.
 
ارسال نظرات