سید ساجد یعقوبی
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه اردبیل در گفتگو با «بسیج»،
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، جامعه و نسل های جوان نیازمند آشنایی و بهره مندی با اندیشه ها، بصریت و اخلاق امام هستند و اگر بتوانیم این قشر از جامعه را با این اندیشه ها آشناکنیم لازمه آن ترویج تفکر، اندیشه و خط امام، بخصوص اندیشه ولایت فقیه است.
کد خبر: ۹۰۲۳۶۴۹
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰

جامعه نیازمند الگو‌های بصیرتی و اخلاقی امام است/ لزوم ترویج اندیشه های امام راحل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل حجت الاسلام میثم فیاضی در گفتگو با خبرنگار بسیج اردبیل با تسلیت فرارسیدن رحلت امام راحل و شهادت جانگداز امیرالمومنین (ع) اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) یکی از شخصیت هایی بود که در عصر امروزی به عنوان اعجاز معرفتی از آن یاد می کنیم چرا که مبارزه با استبداد و استکبار با تکیه بر نهضت حسین ابن علی علیه اسلام و بصیرت بسیار قوی ، آینده نگری از شاخصه های امام بود.

فیاضی افزود: امام خمینی (ره) جلوه اعتقادی حضرات معصومین در عصر کنونی است، امام خمینی مجسمه تقوی، اخلاص و ارزشهای الهی بود و امام جزو شخصیت هایی است که به تمام فرامین الهی پایبند بودند و شاخصه های بسیار بزرگی که امام راحل داشتند، اتکای به پروردگار و ارتباط با خدای متعال بود و ایشان در زندگی خویش ائمه معصوم را الگوی شخصیتی خود قرار داده بودند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان اینکه امروز انقلاب ما با تمام توان در همه عرصه پیشرو و فعال است، گفت: اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) ادامه دهنده اندیشه های امام حسین (ع) است چرا که اندیشه و تفکرات امام حسین (ع) و ادبیات و فرهنگ کربلا هر روز اوج و تعالی پیدا می کند و نیاز بشیرت به آن دو چندان گشته است.

فیاضی با توجه به اینکه شخصیت، تفکرات و اندیشه های امام راحل الگوی دنیا گشته است، اظهار داشت: امروز در دنیا اندیشه های امام در تمام مکاتب تبدیل به یک اندیشه قابل قبول شده است و دنیا هر کجا لازم می داند در مقابل استبداد و غرب بایستد؛ به اندیشه های امام تکیه و توسل می کند.

جامعه و نسل های جوان نیازمند آشنایی با اندیشه ها، بصیرت و اخلاق امام است

وی تصریح کرد: امام احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) در عصر کنونی است و بشیرت محتاج اندیشه ها امام برای رهایی از دست اشارت طاغوت و اسکتبار است و این جریان در کشورهای اسلامی و دیگر کشورهای غیر اسلامی با اقتباس از جریان فکری امام در دنیا از آن اندیشه های ناب استفاده می کنند.

وی بیان کرد: جامعه و نسل های جوان نیازمند آشنایی و بهره مندی با اندیشه ها، بصریت و اخلاق امام هستند و اگر بتوانیم این قشر از جامعه را با این اندیشه ها آشناکنیم لازمه آن ترویج تفکر، اندیشه و خط امام، بخصوص اندیشه ولایت فقیه است.

فیاضی تاکید داشت: نظام تربتی ، رسانه های گروهی وجمعی، حوزه های علمیه، تربیون هایی که در دست نظام جمهوری اسلامی است وظیفه دارند نسل جوان و نسل های آتی را که امام خمینی (ع) را ندیده اند، ایشان را معرفی کرده  و با اندیشه های و آرمان های جهانی حضرت امام خمینی (ره) آشنا نمایند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل ادامه داد: نظام تربیتی آموزش و پرورش بایستی در کتاب های درسی، اساتید دانشگاهی در محافل علمی و در میان دانشجویان، تفکرات امام و رسانه های گروهی و جمعی در نشریات، رسانه ها و فضاهای مجازی تفکر، اندیشه، سیاست، بصیرت و اخلاق امام خمینی (ره) را تبیلغ و ترویج دهند تا دنیا امام راحل را آنطور که باید، بشناسند.

دشمن نمی خواهد ایران اسلام به چهل سالگی خود برسد / امام خامنه ای پرچمدار مبارزه با استکبار

وی با اشاره به ورود ایران به چهل سالگی انقلاب گفت: ایران و انقلاب اسلامی ایران به چهل سالگی خود رسیده است اما دشمن در تلاش و در سدد این است که ملت ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را نبینند و تماش تلاش دشمن به آن است که در مقابل انقلاب اسلامی بایستند.

حجت الاسلام فیاضی با بیان اینکه امام خامنه ای امروز پرچمدار مبارزه با استکبار و استبداد در جهان اسلام است، افزود: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را بنیانگذاری و یک شجره بسیار عظیم در دنیا به نام ولایت فقیه ایجاد نمودند که ثمره آن اندیشه بسیار بزرگ در دنیا رهبریت ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای است چرا که ایشان تربیت شده مکتب امام حسین (ع) و تربیت شده امام راحل هستند.

فیاضی بیان داشت: موفقیت اندیشه بناینگذار کبیر انقلاب اسلامی خاری در چشم دشمنان داخلی و خارجی است چرا که چشم دیدن موفقیت اندیشه امام راحل را در دنیا ندارند و به همین خاطر دست به تحریف شخصیت حضرت امام زده اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل تصریح کرد: همانگونه که پس از پیامبر عظیم الشان اسلام عده ای جاهل خواستند در مقابل حضرت علی (ع) بایستند و اندشه ها پیامبر را تحریف کرده و آن را جوری خود تمایل دارند به دنیا معرفی کنند و همین کار را بعد از امام انجام داده اند و درحال انجام هستند که در مقابل امام خامنه ای بایستند ولی این را باید بدانند که ملت و دنیا رهبری و امام خود را به خوبی شناخته است.

وی گفت: از علت هایی که دشمن، شخصیت توحیدی و علمی و اندیشه ها امام را تحریف می کند این است که بعد از انقلاب و سقوط رژیم غاصب پهلوی فعالیت های انقلاب اسلامی ایران در عرصه های ملی و جهانی و علمی، نظامی بسیار گسترده شده است و دشمن برای مقابله با این برنامه های عظیم ایران دست به تحریف شخصیت تاریخی امام خمینی (ره) زده است.

گفتگو: سید ساجد یعقوبی

ارسال نظرات