مدرس وصیت نامه امام در دانشگاههای هرمزگان:

وصیت نامه معمار کبیر انقلاب طرحی جامع برای انسان ها/ عمل به وصایای امام، عامل موفقیت جوامع است

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: وصیت نامه امام خمینی (ره) نه تنها برای ایران بلکه جامعیت برای تمامی انسان ها دارد و اوج درخشش انسانیت،تقرب به درگاه معبود و آرامش خاطر بعد از حیات را نیز بیان می کند.
کد خبر: ۹۰۲۳۶۶۸
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ مریم ریاضی طهرانی، مدرس حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار هرمز ضمن عرض تسلیت رحلت جان گداز معمار کبیر انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: تمامی ابعاد وجودی امام خمینی (ره) الگوی کاملی و درس و عبرت است.

مشاور دینی و مذهبی افزود: امام راحل در ۲۰ جمادی الثانی سال ۱۳۲۰ هجری قمری در شهر خمین همزمان با سالروز ولادت دخت نبی اکرم (ص) چشم به جهان گشود و در حقیقت با عشق در خانواده ای که دوستدار اهل بیت بودند پرورش یافت.

طهرانی ادامه داد: امام خمینی (ره) در سن ۲۷ سالگی به درجه اجتهاد رسید و به عنوان یک فرد تئورسین نظام مقدس جمهوری اسلامی است و گویا همزمان با تحصیل و علم آموزی به دنبال پیاده سازی دین مبین اسلام در زندگی شخصی و طراحی فکری یک تئورسین کامل بود که طرح یک نظام و حکومت را پیاده کرد.

وی با اشاره به اینکه از سخنرانی های امام اندیشه ژرف ایشان را می توان استنباط کرد، افزود: یکی از شاخصه های اخلاقی در زندگی امام خمینی (ره) نظم و برنامه ریزی بود  و اهمبت این موضوع به گونه ای بود که هنگام تدریس خبر شهادت فرزندشان سید مصطفی را اطلاع دادند ولی کلاس را تعطیل نکرد و با گفتن این جمله که خداوند امانتی را به ما داده بود و این امانت را از ما تحویل گرفت درس را ادامه داد لذا با رفتار و عملکرد بر اطرافیان تاثیر به سزایی می گذاشت.

خصوصیت های بارز امام خمینی (ره) نشان دهنده شخصیت والای ایشان است

مسئول واحد خواهران نهاد رهبری دانشگاه سراسری هرمزگان، گفت: تعریف امام راحل از نگاه مقام معظم رهبری در کتاب پژواک ولایت و اشاره به خصوصیت های بارز اعم از ایمان واقعی و عزمی راسخ که میوه این درخت، عمل صالح است و اینکه مدام در تزکیه نفس به سر می بردند نشان دهنده شخصیت والای امام (ره) است.

طهرانی ادامه داد: امام خمینی (ره) مظهری از نو آوری علمی همراه با قدرت رهبری و شجاعت سیاسی بود همچنین زهد و عرفان ایشان بین همگان مطرح است و شخصی بسیار هوشیار همراه با غیرت دینی بالا بود که دریایی از زیبایی ها را در رفتار و عمل نشان داد.

وی افزود: امام خمینی (ره) اهل خلوت و تفکر بود و در آشکار تاثیرات معنوی به سزایی بر سایرین داشت و تامل بیشتر در رفتارشان موجب دستیابی نکاتی از قبیل اینکه فردی پایبند به دین همراه با رعایت تقوا و مطیع امر خداوند بود.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه دقت در وصایای امام باعث اثبات دیدگاه وسیعشان است، گفت: تدریس وصایای امام راحل در طول ترم موجب اشتیاق هر چه بیشتر دانشجویان و خودم می شود و اینکه بنیانگذار انقلاب برای سالهای بعد از حیات نیز بیاناتی ارزشمند به جای گذاشته نشان دهنده دیدگاهی وسیع است.

عمل به وصایای بنیانگذار انقلاب علاوه بر سازندگی فردی عامل موفقیت در تمامی زمینه ها

طهرانی تصریح کرد: وصایای امام راحل علاوه بر سازندگی فردی و موفقیت در امورات اجتماعی در تمامی ابعاد نکات ارزنده ای را به همراه دارد و قرار دادن این وصیت نامه به عنوان یکی از دروس دانشگاهی کاری زیبا است چرا که جوانان بعد از دوران جنگ می توانند با بخشی از تاریخ کشورشان و چهره جهانی این بزرگ مرد آشنا شوند.

وی افزود: در وصیت نامه امام خطراتی که انقلاب مقدس اسلامی را تهدید کرده چه دوران زندگیشان و حتی بعد از وفات مطرح شده است و همچنین برای تمام سنین و مقاطع علمی با بیانی بسیار ساده و با زبان فطرت انسانی همگان را نصیحت کرده است.

این مدرس حوزه با اشاره به اینکه خواندن کتاب جهاد با نفس به نویسندگی امام را به همگان سفارش می کنم، ادامه داد: یقینا برای نسلی که رهبر، مقتدا و معمار کبیر انقلاب را ندیده است کتاب ها و وصایای ایشان زیبا ترین نکته های آموزنده را دارد که جوانان از این طریق می توانند راه عبودیت، رشد و موفقیت را کسب کنند.

طهرانی گفت: یکی از شیرین ترین خاطرات بنده از دوران پیروزی انقلاب حضور چشمگیر مردم بود و با توجه به اعلام حکومت نظامی و عدم وسایل پیشرفته تبلیغاتی در گذشته اما بین جمعیت خودجوش بیش از پنج میلیون نفری شور و عشق وصف ناپذیری ملاحظه کردم.

وی با اشاره به حضور در مراسم تشییع پیکر مطهر امام خمینی (ره)، تصریح کرد: زمان رحلت امام (ره) تمام ملت ایران سوگوار شدند و حدود ۹ میلیون نفر از سراسر کشور برای شرکت در مراسم عزادری و تسلی خاطر خودشان حضور یافتند که این عشق نشان از زندگی زیبا همراه با مرام و معرفت ایشان است.

جامعیت وصیت نامه معمار کبیر انقلاب برای تمامی انسان ها

مسئول نهاد رهبری دانشگاه سراسری هرمزگان، افزود: وصیت نامه امام خمینی (ره) نه تنها برای ایران بلکه جامعیت برای تمامی انسان های کره زمین دارد و جملات آغازین این وصیت نامه اوج درخشش انسانیت و تقرب به درگاه معبود و آرامش خاطر بعد از حیات را نیز بیان می کند.

طهرانی ادامه داد: معمار کبیر انقلاب اسلامی با بیان حدیث ثقلین ملت مسلمان را برای عمل به قرآن و عشق به اهل بیت سفارش کرده است و همچنین در روزگار کنونی و اقدامات نا به خردانه کشورهای ضد اسلام باید یادآور شویم آمریکا شیطان بزرگ است ولی تا زمانی که مردم متحد و همدل باشند هیچ دشمنی توان ضربه زدن به این انقلاب را ندارد.

وی تصریح کرد: هر جمله امام (ره) کلاسی درس به شمار می آید که برای تمام اقشار جامعه صحبت هایی ارزشمند دارد و درخواست من از صدا و سیما این است که در سالگرد ارتحال بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی توجه بیشتری به سخنان و وصایای ایشان داشته باشند و جهت آگاه سازی در اختیار مردم قرار گیرد.

مشاور دینی و مذهبی گفت: طی جلساتی که خدمت امام خمینی (ره) بودم حضور تاثیر گذار ایشان را بر تمامی مردم می دیدم لذا از بیانات بنیانگذار این نظام مقدس غافل نشویم و با مرور و عمل به آن ها راه، خط و مشی درست را به دست آوریم.

 

نوآوری و شکوفایی استعدادهای درونی جوانان موثر در عشق به رهبری و نظام اسلامی

طهرانی ادامه داد: ساخت انیمیشن، کارتن هایی برای نسل آینده و فیلم کوتاه از جمله اقدامات جذابی است که برای شناساندن بیشتر شخصیت امام، نظام و اهداف انقلاب اسلامی باید در پیش گرفته شود لذا با نوآوری و اقدامات موثر عشق به رهبر و پیشوا بین نسل جدید رواج خواهد یافت.

وی افزود: از تاکیدات امام خمینی (ره) اهمیت به نسل جوان جامعه بود  همچنین جوانان را ذخیره های انقلاب می دانست لذا اعتماد به نفس و اتکا به خدا را باید در این قشر جامعه یادآور و افزایش داد چرا که خودباوری باعث شکوفایی خلاقیت و استعدادهای درونی خواهد شد.

مدرس دانشگاه و حوزه با بیان اینکه شهدا از دستاوردهای بزرگ انقلاب هستند، تصریح کرد: شهدا و رزمندگان از دستاوردهای بزرگ انقلاب هستند و امام به پاسداشت و حفاظت از خانواده شهدا تاکید داشت چرا که خون شهدا میراث نظام جمهوری اسلامی است و الگو برداری از آنان موجب دستیابی راه های سعادت و کمال است.

طهرانی خاطر نشان کرد: در کتاب بحارالانوار جلد ۲۸ حضرت موسی بن جعفر(ع) خبر از مولود امام  خمینی (ره) این اسوه جهان اسلام داده که مردی از نسل ما انقلابی به پا می کند و او در شهر قم به جهان نظارت می کند و این انقلاب سختی های بسیاری دارد ولی با وحدت کلمه و حضور در صحنه این انقلاب را محافظت کرده و دستاوردش این است که زمینه ای برای انقلاب آخرین فرزندمان حضرت مهدی (عج) فراهم می کند و بیداری منطقه و جهان را به وجود آورد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار