مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، امام خمینی(ره) را اسطوره انقلابی مسلمان دانست.
کد خبر: ۹۰۲۳۶۸۵
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام و سالروز رحلت جانگداز معمار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: حضرت امام خمینی(ره) شخصیتی جامع در عصر حاضر بود که امت اسلام را به وحدت و انسجام فراخواند و اسلام ناب را احیا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز افزود: یکی از دلایل استقبال توده های مردم از حضرت امام خمینی(ره)، شخصیت منحصر به فرد ایشان بود که توانست با تکیه بر قدرت لایزال الهی و اتحاد مردم انقلابی عظیم در جهان ایجاد کند و ارزش های اسلامی را زنده و عزت را به مسلمین برگرداند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون مکتب حضرت امام خمینی(ره)، ادامه داد: مکتب امام یک بسته‌ی کامل است با دو بُعد اصلی معنویت و عقلانیت، که بایستی این ابعاد را با هم دید و با هم ملاحظه کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) در بحث معنویت صرفاً با تکیه‌ی بر عوامل مادی و ظواهر مادی، راه خود را پی نمیگرفت؛ اهل ارتباط با خدا، اهل سلوک معنوی، اهل توجه و تذکر و خشوع و ذکر بود؛ به کمک الهی باور داشت؛ امید او به خدای متعال، امید پایان‌ناپذیری بود.

وی در تشریح بُعد عقلانیت حضرت امام خمین(ره) نیز اظهار کرد: ایشان در بُعد عقلانیت نیز همواره به کار گرفتن خرد و تدبیر و فکر و محاسبات، در مکتب امام مورد ملاحظه قرار می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز خاطرنشان کرد: زندگی سراسر معنوی حضرت امام خمینی(ره) ورد زبان همگان است، که ایشان اهـل خـلوت با خداوند و عبادت و دعا و تضرع و گریه های نیمه شب بودند و این حالات معنوی و ذوق عرفانی در اشعار ایشان نیز مشهود بود.

وی گفت: حضرت امام خمینی(ره) در وصیت نامه الهی سیاسی خویش نیز با اطمینال و یقین فرمودند: با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار بـه فـضـل خـدا از خدمت خواهران و برادران مرخص و به سوی جایگاه ابدی سفر می کنم .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری در ادامه برخی دیگر از زوایای شخصیت حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: اخلاص در گفتار و عمل، تواضع، توکل به خداوند، قاطعیت و سازش ناپذیری با استکبار جهانی، توجه ویژه به مظلومین و ستم دیدگان جهان بخصوص امت اسلامی و فلسطین، شجاعت بی نظیر و ساده زیستی از مهم ترین ویژگی های شخصیتی معمار کبیر انقلاب و مرجع والامقام عالم تشیّع بود.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز با اشاره به درپیش بودن روز جهانی قدس که یادگار حضرت امام خمینی(ره) برای توجه دادن امت اسلام به این مسئله اصلی است، گفت:  دشمن شناسی امام خمینی(ره) یکی دیگر از  ویـژگـی های منحصر به فرد بینانگذار جمهوری اسلامی است که در تاریخ ماندگار شده و بعنوان روز جهانی مقابله با ظلم و استکبار در تقویم ها ثبت گردیده است.

این مقام مسئول گفت: حـمـایـت بـی قـیـد و شـرط از مـسـلمـانان جهان در بـرابـر نـظـام هـای کـفـر و شـرک جـزو اصول امام راحل بود و امروز نیز خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه ای عزیز مدظله العالی همین مرام و منش را در پیش دارند، که با توجه ویژه به وقایع جهان اسلام توانستند فتنه بزرگ نظام سلطه در مسئله داعش را خنثی کنند.

 وی در پایان با تأکید بر ضرورت ادامه خط امام(ره)، گفت:  التزام به ارزش های اسلامی، تکیه بر قدرت مردم، ایستادگی در برابر قدرت های استکباری و حفظ وحدت حول محور ولایت از مهم ترین ضرورت های جهان اسلام در این برهه از زمان است.

ارسال نظرات