خبرهای داغ:
فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به‌اتفاق همکارش کتابی با عنوان استروئید (کنترل سلامت ورزشکاران حرفه‌ای) را تألیف کردند.
کد خبر: ۹۰۲۳۶۸۶
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، این کتاب در دو بخش که هر کدام شامل چهار فصل می‌شود تألیف شده است که در بخش اول به استروئید و پانکراس و در بخش دوم به استروئید و ریه می‌پردازد.
امروزه استفاده از دارو‌های نیروزا و استروئید‌های آنابولیک برای بهبود عملکرد جسمانی و اندامی متناسب، به یک مسئله در بین جوانان تبدیل شده است که اغلب از سوی ورزشکاران حرفه‌ای مورد سوءمصرف قرار می‌گیرد. این کتاب به بررسی تأثیرات مخرب استروئید‌ها و بافت‌های پانکراس و ریه پرداخته شده است. در بخشی از مقدمه این کتاب آورده شده است که استفاده بی‌رویه از استروئید‌ها باعث کم‌کاری ترشح طبیعی هورمون‌های آنابولیک در بدن و اختلالات جسمی و روانی می‌شود. یکی از دغدغه‌های اصلی نویسندگان این بوده است که ترویج بی‌رویه استروئید‌ها در بین ورزشکاران حرفه‌ای، به دلیل عدم آگاهی، نسبت به مصرف آن‌ها، عواقب جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.
کتاب مذکور توسط علیرضا سعادتی فر از فارغ‌التحصیلان رشته تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و دانشجوی دکتری فیزیولوژی ورزشی و مجید غلامی کارشناس ارشد همین رشته از واحد دانشگاهی شاهرود نوشته شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها