امام‌جمعه شهرستان درگز:

شب قدر از موهبت‌های عظیم الهی بر بندگان است

امام‌جمعه شهرستان درگز گفت: شب قدر از موهبت‌های عظیم الهی بر بندگان است که هیچ از امت‌های پیشین از این نعمت بهره‌مند نبودند.
کد خبر: ۹۰۲۳۷۸۹
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
حجت‌الاسلام محمدحسین ایروانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت حضرت علی (ع) عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امیرالمومنین (ع) اجرای عدالت اجتماعی بود که مسئولین حکومت‌های اسلامی باید این ویژگی را سرمشق رفتار خود قرار دهند.

امام جمعه درگز تبیین کرد: از دست دادن فرصت شب‌های قدر، یکی از حسرت‌های بسیار سخت و سنگین انسان در روز قیامت است؛ شب قدر از موهبت‌های عظیم الهی بر بندگان است که هیچ از امت‌های پیشین از این نعمت بهره‌مند نبودند.

حجت الاسلام ایروانی در ادامه به برشمردن خصوصیات اخلاقی امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: امام (ره) جامع همه خوبی‌ها بوده و خدا این قدرت را به او عنایت کرد که در دوره آخرالزمان بهترین حکومت‌ها را در دنیا شکل دهد؛ مبارزه با اشرافی گری، طرفداری از محرومین، ایستادگی قاطعانه در برابر مستکبران و اعتقاد به همبستگی و وحدت ملی از دیگر از شاخصه‌های اخلاقی امام بود.

وی افزود: امروز به برکت آن یگانه‌ی دوران، مسلمانان جهان از همیشه بیدار‌تر شده اند و کاخ امپراتوری‌های ظالمان جهان رو به ویرانی است؛ از دست دادن آن رهبر فرزانه طوفانی بود که مصیبت را بر سر مردم فرود آورد.

امام جمعه درگز با بیان اینکه قیام خونین ۱۵ خرداد مقدمه‌ای بود بر پیروزی بهمن ۵۷، تشریح کرد: عمال رژیم سمتشاهی پهلوی در این روز هزاران انسان بی دفاع را به خاک و خون کشیده و افتضاحی بی سابقه خلق کردند؛ ۱۵ خرداد یادآور مظلومیت ملت ماست.

حجت الاسلام ایروانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان تاکید کرد: مسئولانی که برنامه‌ای برای حل مشکلات اقتصادی کشور نداشته و با تاثیر پذیری از جنگ نرم دشمن، به جای امید بستن به نیروی جوانان و توان داخلی، دل به خارج از کشور بسته و فقط در پی حفظ مقام و موقعیت خود هستند، بسیار خطرناک بوده و از جمله عوامل عدم پیشرفت کشور هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز متاسفانه دوچرخه سواری بانوان در سطح شهر در حال تبدیل شدن به یک معضل اجتماعی بوده و لازم است که مسئولین با تلاش مضاعف، فضای مناسبی را برای ورزش بانوان تهیه کنند تا شاهد اینگونه ناهنجاری‌های اجتماعی نباشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار