کد خبر: ۹۰۲۳۸۳۲
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
اسحاق باقرزاده /بویراحمد شهرستان مهاجر پذیر و پرجمعیت استان از گذشته دور و این روز‌ها علیرغم همه پتانسیل‌های پنهان و آشکار نمره پیشرفت قابل قبولی ندارد که سیاست زدگی، قوم گرایی و وابستگی‌های سیاسی عمده دلیل عقب گرد‌های این شهرستان می‌باشد.
بدون شک ناکافی بودن بلوغ سیاسی، افراطی گری و سوء مدیریت حاصلش در جا زدن‌ها، عدم توسعه و وعده بزک نمیر بهار می‌آید، کمبزه با خیار می‌آید برخی از مدیرانی است که برای حفظ صندلی و میز قدرت، به حربه‌های پوپولیستی و شیوه متداول رقیب هراسی و... دل خوش کرده و به این باور رسیده اند که برای همیشه می‌توانند از این طریق بر اریکه قدرت بمانند و تنها نتیجه مدیریتشان وعده باشد.
به هر روی زیاد در لفافه صحبت نکنم که دوران ((زدن و در رفتن)) گذشته است و فرمان ((آتش به اختیار)) صادر گردیده و اگر دیر بجنبیم تیر‌ها به خطا خواهد رفت و چه بسا که مجبور شویم سال‌ها افسوس فرصت‌های از دست رفته را بخوریم.
حال که از کمبزه و خیار ادعایی خبری نیست و هرسال نیز با موج تغییر مدیران از فرماندار گرفته تا آبدارچی ادارات مواجه هستیم و توفیری نیز حاصل نشده بر ماست انقلابی بیندیشیم و برای توسعه شهرستان، استان و کشورمان تفکر کرده و دست در دست مردم و مسئولان به عنوان یک رسانه بیش از گذشته گام برداریم.
یکی از مواردی که این روز‌ها و در روز‌های آینده با آن روبرو خواهیم بود بحران آب و کمبود آب در شهرستان بویراحمد است که این کمبود در هفته گذشته، بویراحمد، مهریان و تنگ کبوتری را در صدر اخبار رسانه‌های معاند و ضد انقلاب فارسی زبان آن ور آب برد.
بدون شک به روز‌های گرم تابستان نزدیک و نزدیکتر می‌شویم و بحران آب بیش از پیش احساس و نگرانی‌های مردم بیشتر نمایان می‌شود.
کمبود منابع آبی در روز‌های آینده و با افزایش نیاز به آب و همچنین کاهش منابع آبی وارد چالش‌های جدی تری می‌شود که نمونه بارز آن درگیری پروژه انتقال آب تنگ کبوتری و بازداشت تعدادی از مردم بین الشهرین (روستایی بین دو شهر یاسوج و مادوان) مهریان بود.
از یک سو نمی‌توان خشکی شالیزار‌ها و باغات مهریان را فریاد نزد و از سوس دیگر تشنگی ۳۰ هزار مشترک را ندید، اما می‌توان گره بی تدبیری را به آسانی باز کرد و کلاف این معضل را با ساده اندیشی و فرمان برداری گره نزد.
کمبود آب در شهرستان بیش از اینکه ناشی از تغییرات جوی و کاهش نزولات آسمانی باشد، ناتوانی در نگه داری و توزیع آن موجب شده است تا بحران کم آبی خودنمایی کند.
تا کنون جلسات و نشست‌های متعددی در سطح استان و شهرستان در خصوص مقابله با کمبود و بحران کم ابی در فصل زراعی و غیر برگزار شده و با انتقال اب از تنگ کبوتری مهریان به روستا‌های مهریان، بلهزار و شهر مادوان درسفر هیئت دولت به استان موافقت شد.
این پروژه با تدبیر مناسب می‌توانست با مطالعه و ایجاد یک سد خاکی در تنگ کبوتری تامین کننده آب شرب ۳۰ هزار مشترک و ۸۰۰ هکتار زمین‌های زراعی روستای مهریان باشد، اما انتخاب آسان‌ترین راه حل یعنی انتقال آب شرب باعث رنجش کشاورزان و باغداران این روستا و تجمع آن‌ها شد، تجمعی که سرانجام آن ضرب و شتم اهالی روستا و بازداشت ۱۵ نماینده مذاکره کننده با فرماندار بویرحمد شد.
امید است سادات فهیم روستای مهریان با همکاری با مسئولان در تامین آب ۳۰ هزار مشترک تشنه تلاش و مسئولان با تدبیر مناسب از خشکی ۸۰۰ هکتار از باغات و زمین‌های کشاورزی این روستا جلوگیری کنند.
ارسال نظرات