یک مقام مسئول گفت: با توجه به وجود برخی مشکلات در صادرات و دپو شدن زعفران در سازمان تعاون روستایی، بازار زعفران در رکود به سر می‌برد.
کد خبر: ۹۰۲۳۸۹۲
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
 
 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران ،از کاهش 20 تا 25 درصدی نرخ طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران 3 میلیون و 600 هزار و حداکثر 6 میلیون و 300 هزار تومان است.

وی بخشنامه اخیر دولت در حوزه ارز را دلیل اصلی افت قیمت زعفران در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به وجود برخی مشکلات در صادرات و دپو شدن زعفران در سازمان تعاون روستایی، امکان پیش‌بینی قیمت در بازار وجود ندارد.

میری با بیان اینکه بازار زعفران در رکود و خاموشی به سر می‌برد، اظهار کرد: با توجه به آنکه خریداری برای زعفران وجود ندارد، بازار این محصول  بدون چراغ راه پیش می‌رود چرا که در صورت ورود خریدار به بازار، قیمت زعفران ناشی از انحصار و دلال بازی که سازمان تعاون روستایی ایجاد کرده بلافاصله افزایش می یابد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران در پایان با اشاره به دلایل توقف صادرات زعفران در بازار، گفت: بخشنامه اخیر دولت در حوزه ارز از تاریخ دوم اردیبهشت ماه منجر به مختل شدن صادرات زعفران شد چرا که براساس این بخشنامه صادرکنندگان جرئت صادرات ندارند به طوریکه با ارز آزاد اقدام به خرید زعفران در بازار می‌کنند و سپس ارز حاصل از صادرات را با نرخ 4200 تومان از دولت تحویل می‌گیرند.

ارسال نظرات